رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بازار خرسی است اما وب ۳ همچنان سرمایه جذب می‌کند

باوجود نزولی بودن بازار در این روزها سرمایه‌گذاری روی وب ۳ در حال افزایش است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرمایه‌گذاری دولچه‌گابانا روی SKNUPS

SKNUPS یک پلتفرم دیجیتال و کلکسیونی از برندهای زیبایی و لباس است. این پلتفرم که توانسته بود در مرحله پیشابذری خود از شرکت‌هایی چون «ردریس ونچرز بل»، «وایر کپیتال» و «آدلفا» سرمایه جذب کند، اخیراً از جذب سرمایه 3.5 میلیون دلاری خود و آغاز همکاری با دولچه‌اندگابانا، خانه مد و زیبایی ایتالیایی خبر داده است.

سرمایه‌گذاری ۱۴۶ میلیون دلاری تروگلوبال ونچرز روی پروژه‌های وب ۳

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر «ترو گلوبال ونچرز ۴ پلاس» (TGV4 Plus) نیز به‌تازگی یک دور سرمایه‌گذاری ۱۴۶ میلیون دلاری را بسته است. این سرمایه‌گذاری که به‌عنوان بخشی از صندوق Follow On این شرکت تلقی می‌شود، به رهبری گروهی متشکل از ۱۵ شریک و سرمایه‌گذار انجام شده است. این سرمایه‌گذاران مجموعاً ۶۲ میلیون دلار از این سرمایه‌گذاری را متعهد شده‌اند. این سرمایه‌گذاری‌ها برای شرکت‌های وب ۳ در پورتفولیوی TGV و سایر پروژه‌های وب ۳ که در مراحل پایانی هستند، انجام شده‌اند.

آوی بلاکز بازوی سرمایه‌گذاری هوبی گلوبال

صرافی دارایی‌های دیجیتال «هوبی گلوبال» یک بازوی سرمایه‌گذاری جدید با نام «آوی بلاکز» راه‌اندازی کرده تا یک میلیارد دلار روی پروژه‌های دارایی‌های کریپتویی سرمایه‌گذاری کند. این پروژه‌های کریپتویی پروژه‌های تحت مدیریت دیفای و وب ۳ هستند که در مراحل رشد یا بذری خود قرار دارند. آوی بلاکز به یک مرکز رشد و تحقیق نیز مجهز خواهد بود.

جک دورسی در حال ساخت وب ۵

شرکت «بلاک» جک دورسی که قبلاً با نام اسکوئر آن را می‌شناختیم، به‌دنبال گذر از وب ۳ و دست‌یافتن به وب ۵ و رؤیای اینترنت غیرمتمرکز است. TBD بازوی بیت‌کوینی بلاک اعلام کرده که وب ۵ بر بستر بلاکچین بیت‌کوین ساخته شده است. بر اساس گفته‌های این شرکت، وب ۵ روی هویت غیرمتمرکز و ذخیره‌سازی دیتا تمرکز دارد.

وب‌سایت TBD می‌گوید وب ۵ برای توسعه‌دهندگان تجربه کاربری لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد و همچنین مالکیت داده و هویت را به خود افراد می‌دهد. به اعتقاد TBD مشکل اصلی وب ۳ این است که حساب‌های کاربری توسط شرکت‌ها به کاربران ارائه می‌شوند و داده‌های کاربران در سیلوهای اطلاعاتی اپلیکیشن‌ها نگهداری می‌شوند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j8a6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.