کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بازار داغ ان‌اف‌تی در اوپن‌سی

سلطان گوستاف غزالی چگونه میلیونر شد؟

یک دانشجوی کالج اندونزیایی با فروش نسخه توکن‌های غیرمثالی (NFT) عکس‌های سلفی خود در بازار توکن «اُپن‌سی» (OpenSea) میلیونر شده است. سلطان گوستاف الغزالی، جوان ۲۲ ساله‌ای اهل سمارانگ اندونزی، که دانشجوی علوم کامپیوتر است، تقریبا ۱۰۰۰ عکس سلفی خود را به توکن غیر مثالی تبدیل کرده و فروخته است. به گفته خود الغزالی، او به مدت ۵ سال، بین سن ۱۸ تا ۲۲ سالگی، از خود عکس سلفی گرفته است تا مسیر درس خواندن و فارغ التحصیل شدنش را ثبت کند.

به گزارش وب‌سایت کوین‌تلگراف، او یا در حالت نشسته یا ایستاده پشت کامپیوترش از خود عکس سلفی گرفته است و بعدها این عکس‌ها را به توکن غیر مثالی تبدیل کرده و آن‌ها را در دسامبر ۲۰۲۱ در اُپن‌سی آپلود کرده است. او قیمت هر یک از این توکن‌ها را ۳ دلار قرار داده بود و توقع نداشت مشتری جدی برای آن‌ها پیدا شود.

غزالی در حالی‌که می‌خواست عکس‌های خود را، که در آن‌ها نشانی از احساس خاصی نیست، به پول تبدیل کند، چنین گفت: «می‌توانید عکس‌های من را بچرخانید یا هر کاری با آن‌ها بکنید، اما لطفا از این عکس‌ها سواستفاده نکنید زیرا در این صورت والدین من به شدت از من ناراحت می‌شوند. من به شما اعتماد دارم، پس لطفا مراقبت عکس‌های من باشید.»

با افزایش محبوبیت غزالی، یکی از توکن‌های او در روز جمعه به قیمت ۰.۲۴۷ اتریوم فروش رفت، که با توجه به قیمت اتریوم در آن روز چیزی در حدود ۸۰۶ دلار می‌شود. این جوان اندونزیایی اندکی شخصی‌سازی را هم با ارائه مقداری اطلاعات پیش‌زمینه در کنار سلفی‌هایش به توکن‌های خود اضافه کرد و همین مسئله به کمیاب شدن توکنش کمک کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fe88
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.