کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رگولاتورهای بریتانیا در تعقیب تبلیغات رمزارزی

قانون‌گذاری به بریتانیا رسید

سه‌شنبه هفته‌ قبل بود که «ریشی سوناک»، وزیر اقتصاد بریتانیا از حزب محافظه‌کار حاکم، اعلام کرد که این وزارتخانه و دولت فعلی قصد دارد طی یک کارزار گسترده کسب‌وکارهای رمزارزی را وادار به تبعیت از قوانین تبلیغاتی‌ای کند که کسب‌وکارهای سنتی مالی به‌دنبال‌ آنها هستند.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقدامات پیش رو، حذف کلی تبلیغات رمزارزی در متروی معروف و تاریخ لندن باشد. اما این شروع کار نیست و سوناک می‌گوید فعالیت‌های تبلیغاتی تنها در واقعیت محدود نخواهد شد، بلکه به‌زودی در فضای مجازی نیز قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌تری وضع خواهد شد.

سوناک در بخشی از بیانیه وزارت اقتصاد در روز ۱۸ ژانویه گفت: «رمزارزها واحدهای ارزش هستند و باید قوانین مربوط به تبلیغات کسب‌وکارهای مالی درباره آنها نیز اجرا شود. با وجود فرصت‌های بسیاری که این توکن‌ها در اختیار مردم می‌گذارند، نیمه دیگر سکه، پول‌شویی و کلاهبرداری در قالب خدمات جعلی رمزارزی است. باید از مردم بریتانیا در برابر چنین نقشه‌هایی دفاع کنیم.»

چنین عملیاتی در حزب محافظه‌کار بریتانیا علیه رمزارزها بی‌سابقه نیست. ماه ژوئن سال گذشته بود که وزارت اقتصاد با یک اعلامیه رسمی هشدار سختی به بایننس درباره ارائه خدمات معاملات اهرمی به شهروندان بریتانیایی داد. تاکنون تبلیغ‌های بسیاری از برخی شرکت‌ها از جمله کوین‌بیس و Luno، به دلایلی که «سوءاستفاده از بی‌تجربگی کاربران» توصیف شده، توقیف و جمع‌آوری شده است.

از نوامبر سال گذشته تمام صرافی‌های رمزارزی در بریتانیا موظف‌اند هشدارنامه رسمی دولت این کشور درباره رمزارزها را برای کار در این کشور بازنشر دهند و به نظر می‌آید بریتانیا نیز مانند آمریکا، در سال پیش رو قانون‌گذاری سفت‌وسختی را برای رمزارزها تدارک دیده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xb1k
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.