کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
بیستوسومین نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه بینالمللی تهران از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ مرداد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی رونیکس، این شرکت بهعنوان برندی با ابزارآلات متنوع در ایران، برای اولینبار در نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان شرکت کرد.
رونیکس برای معرفی بهتر ابزارآلات خود و استفاده از ظرفیتهای بازاریابی در نمایشگاه صنعت ساختمان، یک سالن اختصاصی با ۱۵ غرفه را در اختیار گرفت تا بتواند با آگاهیبخشی از محصولات و خدمات متمایز خود، میزبان علاقهمندان صنعت ابزار باشد.
دلایل حضور رونیکس در مهمترین نمایشگاه صنعت ساختمان
مدیران رونیکس حضور در نمایشگاه را روشی برای کمکردن فاصله با مخاطبان خود میدانند. محمدرضا رامخو، مدیرعامل رونیکس در این مورد گفت: «مدیری که پشتمیزنشین است، تصمیمهای پشتمیزی میگیرد و در نهایت، ایدههایی که ارائه میدهد نیز برای بازار هدف کارایی نخواهند داشت.»
رامخو، ارتباط با مخاطبان و شناخت نیازهای آنها را از اهداف اصلی رونیکس برای شرکت در نمایشگاههای تخصصی مانند نمایشگاه صنعت ساختمان دانست.
او در ادامه توضیح داد: «در واقع صاحبان برندهای مختلف، باید براساس نیازهای جامعه هدف استراتژی داشته باشند و محصولات متنوع تولید کنند. مخاطبان هدف در سطحهای مختلف، از خردهفروش گرفته تا عمدهفروش، مصرفکننده عادی یا حرفهای، از فعالان ساختمانی گرفته تا شرکتهای بزرگ ساختمانی و…، درخواستها و نیازهای خود را با ما مطرح میکنند و در نهایت، محصول نهایی بر اساس نیازهای مخاطب تولید میشود.»
استقبال چهرههای شناختهشده از غرفه رونیکس
غرفه رونیکس در روزهای نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان، بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده داشت که در میان آنها افراد سرشناس و شناختهشدهای حضور داشتند. علی دایی در آخرین روز نمایشگاه به غرفه رونیکس رفت و با بنیانگذار این مجموعه گفتوگو کرد.

فوتبالیست شناختهشده ایران پس از بازدید از غرفههای مختلف رونیکس که مربوط به ابزار ساختمانی، فرزها و ابزار شارژی میشدند، با مدیران بخش خدمات پس از فروش، کارشناسان و کارمندان این شرکت گفتوگو کرد.
این فوتبالیست مطرح، ضمن اشاره به اهمیت تولید در حوزههای صنعتی و اشتغالزایی، برای برند رونیکس آرزوی موفقیت کرد.
علاوه بر علی دایی، اینفلوئنسرهای اینستاگرامی چون مجتبی شفیعی، محسن ایزی، عرفان علیرضایی و خبرنگاران و فعالان حوزه ابزارآلات نیز از غرفه رونیکس بازدید کردند. همکاری با افراد شناختهشده، یکی از روشهای بازاریابی است که به افزایش مخاطبان برند و برند آگاهی (Brand Awareness) میانجامد.
رونیکس، هوشمند در گوریلامارکتینگ
مدتی است که ماکت ابزارآلات رونیکس در سطح شهر تهران دیده میشود و توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است. رونیکس، ماکت عظیم ابزارآلات خود ازجمله دریل و بتنکن را در بزرگراهها و معابر سطح شهر قرار داده است. برند رونیکس مدتهاست که با استفاده از تبلیغات سعی در اثبات تمایز خود با سایر برندها دارد.
گوریلامارکتینگ یکی از روشهای تبلیغات است و رونیکس آنطور که مشخص است شجاعت بهرهگیری از این روش بازاریابی و تبلیغاتی را داشته است.
این برند تولیدکننده ابزارآلات صنعتی، این نوع روش تبلیغات را در نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان نیز اجرایی کرد و سروکله ماکتهای عظیمالجثهاش در این نمایشگاه نیز پیدا شد. این حجمهای سهبعدی که فرآیند ساخت تا جایگذاری هر کدام از آنها حدود ۴۵ تا ۶۰ روز زمان لازم دارد، ایدهای خلاقانه در نمایشگاه صنعت ساختمان بود.
افق پنج سال آینده رونیکس
حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تأمین این شرکت گفت: «هدفگذاری رونیکس این است که تا پنج سال آینده جزو پنج برند برتر در بازار ابزارآلات ساختمانی در سطح دنیا شود.»

طبق گفته مدیران این مجموعه، بیش از ۷۰۰ نفر در رونیکس مشغول به کار هستند و این شرکت قصد دارد تا دو ماه دیگر یکی از بزرگترین کارخانههای ابزار در ایران را راهاندازی کند.
درباره «کیفیت اتفاقی نیست»، شعار تبلیغاتی برند رونیکس
برندها با شعارهای تبلیغاتی خود شناخته میشوند که این شعارها به نمایش ویژگیها یا مزیتهای آن برند میپردازند. رونیکس با ۲۵۰۰ ابزار و ۳۴ هزار نوع قطعه، بهعنوان برندی متنوع و باکیفیت در زمینه ابزارآلات شناخته میشود و «کیفیت اتفاقی نیست» یکی از شعارهای تبلیغاتی این برند است.
حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تأمین رونیکس درباره این شعار چنین گفت: «یکی از اصلیترین سؤالات در بازار، مربوط به کیفیت محصولات است. اما ما با توجه به توان فنی، علمی و تجربی به این شعار رسیدیم و تمام سعیمان این است که از این شعار با اتکا به تجربه، زمان، انرژی و توان فنی دفاع کنیم.»
این عضو هیئتمدیره رونیکس در ادامه افزود: «اتفاقی نبودن کیفیت، دقیقاً مربوط به تیم مستقر در بخش تولید و نظارت و همچنین توان نرمافزاری و سختافزاری شرکت میشود که به ما اجازه داده تا این شعار را سرلوحه اصلی محصولات خود بدانیم.»
مدیر زنجیره تأمین رونیکس، دریافت گزارشهای مستمر از تیم پایش و نظارت، همچنین بستهبندیهای مناسب محصولات را از دیگر عوامل باکیفیت بودن محصولات این شرکت تولیدکننده ابزارهای صنعتی دانست.