کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوهشتم منتشر شد

جدیدترین شماره «کارنگ» با عکس جلدی از حسن موحد منتشر شده و همراه با گفت‌وگویی مفصل است. حسن موحد بنیان‌گذار فروشگاه اینترنتی خشکبار «تازه‌چین» و یکی از فعالان کسب‌وکارهای نوآور حوزه کشاورزی است.

او مهم‌ترین عامل توسعه نیافتن استارتاپ‌های حوزه کشاورزی را گستردگی این حوزه در سراسر کشور، تمرکز غیرنرمال سرمایه در پایتخت و چالش‌های لجستیکی مرتبط با حوزه کشاورزی عنوان می‌کند.

موحد باور دارد در صورتی که حمایت درستی از این بخش صورت گیرد، استارتاپ‌های کشاورزی در قالب یک سیستم به‌هم‌پیوسته می‌توانند علاوه بر افزایش بهره‌وری کشاورزی ایران، به کاهش بحران کم‌آبی کشور در این زمینه نیز کمک کنند.

در صفحه زنان این شماره کارنگ گفت‌وگویی با سمانه حیدری، مدیر محصول منابع بانکداری متمرکز داتین در مورد تبعیض جنسیتی در محیط‌های کاری علیه زنان داشتیم.

حیدری می‌گوید: «نیمی از جمعیت کره زمین را زنان تشکیل می‌دهند و هر کدام از آنها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در طول عمرشان تبعیض جنسیتی را تجربه کرده‌اند. فکر نمی‌کنم خانمی باشد که این مسئله را تجربه نکرده باشد. نه‌تنها در ایران، بلکه در کل دنیا همین‌گونه است. اگر آمارهای سازمان ملل و سازمان بین‌المللی کار را بخوانیم، کاملاً بر این مسئله صحه می‌گذارد که تبعیض جنسیتی علیه زنان در کل دنیا در حالت‌های مختلف وجود دارد.»

گفت‌وگوی دیگر شماره صدوهشتم کارنگ با پرویز کرمی، مدیر کارخانه نوآوری آمپر است. کرمی در کارنامه کاری خود مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری را دارد و کسی است که در این دهه فعالیت‌های زیادی داشته و حالا پس از بازنشستگی به بخش خصوصی پیوسته است.

او در مورد اکوسیستم نوآوری کشور می‌گوید: «امیدوارم در کشورمان مراکز نوآوری و خانه‌های خلاقیتی که برپا شده‌اند، مصمم و امیدوار به کارشان ادامه دهند، چون سرمایه امید در کشور هستند و این امکان را دارند که شبکه‌سازی کنند و محیطی را به پژوهش‌های آینده اختصاص دهند. دانشگاه‌های ما خیلی قوی هستند، ولی وقتی بحث تجاری‌سازی مطرح است، افراد باید به این مراکز مراجعه کنند. امیدوارم نهادهای حاکمیتی و دولت از این مراکز بیش از پیش حمایت کنند.»

در جدیدترین شماره کارنگ گفت‌وگویی نیز با محمدرضا دُرعلی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت «امرداد امداد» داشتیم. امرداد امداد شرکتی است که یونیت دندان‌پزشکی قابل‌ حمل طراحی و تولید می‌کند.

دُرعلی در مورد این یونیت توضیح می‌دهد: «این صندلی بیش از ۲۰۰ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند و این قابلیت را دارد که به‌عنوان ابزار دندان‌پزشکان بدون محدودیت یا حصار جغرافیایی استفاده شود. این ویژگی‌ها باعث شده که حدود ۳۰۰ بیمار که توانایی حرکت نداشتند و در جایی ساکن بودند، خدمات دریافت کنند.»

در این شماره گزارشی هم در مورد چگونگی استراتژی‌ها و استانداردهای فهرست کردن رمزارزها و میم‌کوین‌ها در ایران تهیه کرده‌ایم. اغراق نیست اگر بگوییم بررسی قابل اعتماد بودن یک پروژه رمزارزی، کوین یا یک توکن جدید، مهم‌ترین بخش از برنامه انتخاب و لیست کردن رمزارزها در صرافی‌هاست؛ چراکه این کسب‌وکارها به طور مستقیم با دارایی‌های مالی کاربران و بازاری پرنوسان روبه‌رو هستند.

در همین راستا از مدیران ۱۰ صرافی ارز دیجیتال مطرح ایرانی، ملاک‌هایشان را برای عرضه کوین‌ها، توکن‌ها و میم‌کوین‌ها، همچنین تأثیر ترندهای بازار و برنامه زمانی‌شان برای لیست‌کردن ارزها پرسیدیم.

و اما رویداد برند کارفرمایی توسط کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار و با حمایت بانک تجارت روز هشتم شهریور ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

اولین دوره رویداد برند کارفرمایی کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار با هدف بررسی چالش‌ها، الزامات و فرصت‌های سازمان‌ها برای ساخت، تقویت و حفظ برند کارفرمایی، انتقال تجربه و واکاوی مفاهیم کاربردی و کلیدی در این زمینه و تجلیل از مدیران پیشکسوت و تأثیرگذار کسب‌وکاری کشور در حوزه منابع انسانی و فرهنگ‌ سازمانی برگزار می‌شود.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدوهشتم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pr8p
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.