کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

با برگزاری انتخابات مجدد صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران شد

هشتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با دستور کار انتخابات مجدد ریاست برگزار و طی این انتخابات، صمد حسن‌زاده به عنوان رئيس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد.

در جریان برگزاری این انتخابات، از بین ۲۱ نفر داوطلب تأیید‌صلاحیت‌شده، ۱۷ نفر انصراف دادند و در نهایت کاندیداهای نهایی صمد حسن‌زاده، احد عظیم‌زاده، مجتبی غیابی و فرج‌الله معماری بودند که رقابت برای کرسی ریاست اتاق بازرگانی ایران بین آنها انجام شد.

از بین چهار کاندیدا، صمد حسن‌زاده ۲۰۸ رأی، فرج‌الله معماری ۱۸۱ رای، احد عظیم‌زاده ۱۵ رأی و مجتبی غیابی ۵ رأی کسب کردند و ۳ رأی نیز باطله بود. در این انتخابات، از ۴۹۸ عضو هیئت نمایندگان، ۴۱۳ نفر رای دادند.

صمد حسن‌زاده، مدیرعامل گروه صنعتی کاشی تبریز است و پیش از این نایب‌رئیس سوم اتاق بود.

شایان ذکر است که این انتخابات مجدداً و پس از هفت ماه اختلاف میان دولت و بخش خصوصی بر سر انتخابات دور دهم اتاق، برگزار شد. پیش از این دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی ایران، ۲۸ خرداد سال جاری برگزار و طی آن حسین سلاح‌ورزی به‌عنوان رئیس اتاق انتخاب شده بود. در نهایت پس از کشمکش‌های زیاد، براساس تصمیم شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، حسین سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی ایران کنار گذاشته شد.


انتخاب حسین پیرموذن به عنوان نائب‌ رئيس سوم اتاق ایران


با توجه به اینکه صمد حسن‌زاده پیش از انتخاب به عنوان رئيس، نائب رئیس سوم اتاق ایران بود، انتخاب نایب‌رئیس جدید اتاق ایران در دستور کار نشست هیئت نمایندگان قرار گرفت.

با انجام انتخابات، حسین پیرموذن با کسب 168 رأی به عنوان نائب رئيس سوم اتاق ایران انتخاب شد.

برای این جایگاه، خورشید گزدرازی، علی‌اکبر عبدالملکی، محمود تولایی، حسین پیرموذن و محسن بهرامی‌ ارض اقدس اعلام نامزدی کردند و بعد از پایان مهلت معرفی، محسن بهرامی‌ ارض‌ اقدس از نامزدی در این انتخابات انصراف داد.

در این انتخابات از مجموع ۴۱۲ نفر حاضر در جلسه، ۳۴۵ نفر، تعرفه دریافت کردند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/887u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.