کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

با تصویب نمایندگان مجلس درجریان بررسی بودجه ۱۴۰۲ / از بازی‌های خارجی 10 درصد عوارض دریافت می‌شود

بهناز توحیدی / نمایندگان مجلس در جریان بررسی بودجه 1402، سازمان امور مالیاتی را موظف کردند تا با همکاری وزارت ارشاد از عرضه کنندگان بازی‌های خارجی عوارضی معادل 10 درصد اخذ کنند.

به گزارش کارنگ، نمایندگان امروز (۷ اسفند) و در روز دوم بررسی بودجه 1402، در بخش درآمدی تبصره 6 که مربوط به عوارض و مالیات است با بند «ق» این تبصره موافقت کردند.

براساس این بند؛ سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه کنندگان انواع بازی های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و پیشانه بازی (کنسول) عوارضی معادل ده درصد (۱۰%) قیمت فروش را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.

از لایحه بودجه 97، اخذ عوارض از بازی‌های خارجی آغاز شد. این موضوع پیشنهاد حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل وقت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود که در آن زمان با مخالفت بازی‌سازان مواجه شد.

کریمی قدوسی در آن زمان با توجیه اینکه شرایط اقتصادی بازی‌های خارجی با ایرانی یکسان نیست و این عادلانه نیست، از اخذ عوارض از بازی های خارجی دفاع کرد درحالی که بازیسازان اعتقاد داشتند، به جای اخذ عوارض و ایجاد محدودیت برای شرکت‌های واردکننده، بنیاد ملی جلوی نسخه‌های غیرقانونی را بگیرد.

براساس لایحه‌ بودجه این عوارض قرار است صرف حمایت از بازی‌های داخلی شود، اما تاکنون گزارش یا آماری در این مورد منتشر نشده که تا چه اندازه این بودجه هزینه بازی داخلی شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/allb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.