کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

با معرفی وزیر ارتباطات و حکم رئيس‌جمهور / احسان کیان‌خواه دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات شد

با حکم رئیس‌جمهور «احسان کیان‌خواه» به‌عنوان دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات جایگزین رضا باقری‌ اصل شد.

ابراهیم رئیسی بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، احسان کیان‌خواه را به سمت «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرده است.

«مشاور وزیر ارتباطات در امور دولت هوشمند»، «هم‌بنیان‌گذار و رئیس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» و «مدیر فناوری اطلاعات مؤسسه حسابرسی مفید راهبر» ازجمله جایگاه‌هایی است که احسان کیان‌خواه پیش از این در آن فعال بوده است.

بنا بر گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلاش مستمر به منظور تصویب اهداف و خط‌مشی‌های اجرایی توسعه صنعت و کاربری فناوری اطلاعات، اعمال هماهنگی‌های اجرایی و فنی لازم در گسترش به‌کارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات الکترونیک در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش غیردولتی و مردمی در توسعه و به‌کارگیری فناوری اطلاعات در خدمات عمومی، پیگیری اجرای قانون داده و اطلاعات ملی، نظارت دقیق بر پیشرفت برنامه‌های مصوب در راستای استقرار و توسعه دولت هوشمند و ایجاد بستر گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام، مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قوانین موضوعه ازجمله انتظارات رئیس‌جمهور از دبیر جدید شورای اجرایی فناوری اطلاعات است.

رضا باقری اصل، معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزارت ارتباطات نیز در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشته است: «مسئولیت من در دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور امروز به پایان رسید. تلاش کردم در این چهار سال و هفت ماه چند کار مهم را به سرانجام برسانم که گزارش آن را اگر فرصتی شد ارائه خواهم کرد.» او همچنین در این متن برای دبیر جدید شورای اجرایی فناوری اطلاعات آرزوی موفقیت کرده است.

رضا باقری اصل همچنان در سمت معاونت امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز جانشینی وزیر در کارگروه اقتصاد دیجیتال به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/18o2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.