رسانه اقتصاد نوآوری ایران

با هشت پروژه بایننس‌لبز آشنا شوید

تحولات اساسی در بازار کریپتوکارنسی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سرمایه‌گذاری و فعالیت در عرصه فناوری‌های جدید نظیر بلاکچین جزء اموری است که این روزها شرکت‌های بسیاری در آن فعالیت دارند. به‌ویژه با خیزش بازار رمزارزها، فناوری بلاکچین و توسعه آن اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. بایننس‌لبز (Binance Labs) یکی از شرکت‌هایی است که روی فناوری‌ها و استارتاپ‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کند و تأمین مالی پروژه‌ها در این زمینه را بر عهده می‌گیرد.

البته جان‌بخشیدن به ایده‌ها و رساندن آنها به مرحله‌ای که بتوانند رشد کنند و مشکلاتی را در صنایع از میان بردارند، کار ساده‌ای نیست. پرورش ایده و تبدیل آن به واقعیت که در زبان انگلیسی از آن با عنوان Incubation یاد می‌شود، امری دشوار است که گاهی به راهنما نیاز دارد. این همان کاری است که بایننس‌لبز انجام داده و اکنون در مسیرش قرار دارد.

پرورش‌دهندگان در بایننس‌لبز
بایننس‌لبز طی سه سال گذشته تلاش کرده در ۲۵ کشور از پنج قاره جهان به کارآفرینانی دسترسی پیدا کند که روی پروژه‌های حوزه بلاکچین فعالیت دارند. هدف اصلی هم بهبود فناوری‌های موجود در عرصه خدمات مالی از جمله رمزارزها بوده ‌است. البته تحقق آینده بهتر در فناوری بلاکچین، نیازمند سرمایه‌گذاری و پرورش ایده‌های جدید است.

این همان اقدامی است که بایننس‌لبز در دستور کار خود قرار داده و تلاش کرده روی پروژه‌هایی سرمایه‌گذاری کند که در آنها ایده‌های جدید به ثمر می‌رسند. در واقع بایننس‌لبز تلاش کرده به کارآفرین‌ها و ایده‌پردازان در مسیر پرورش ایده جدید کمک کند و در عین حال بار دغدغه مالی را هم از دوش آنها بردارد.

فصل سوم برای پرورش ایده‌پردازان
برنامه‌ای که بایننس‌لبز پیگیری می‌کند، در حقیقت برنامه پرورش ایده و تبدیل آن به واقعیت است که تاکنون دو دوره از آن در قالب دو فصل برگزار شده‌ است.

در دو دوره قبلی، از موفق‌ترین کسب‌وکارها حمایت شده ‌است. شبکه «پلی‌گان» (Polygon) که در حوزه اتریوم فعالیت دارد و راهکارهایی در ارتباط با این رمزارز ارائه می‌دهد و همچنین «دیون آنالیتیکس» (Dune Analytics) که تحلیل‌هایی در حوزه اتریوم ارائه می‌دهد، جزء پروژه‌هایی هستند که در فصل‌های گذشته در بایننس‌لبز راه‌اندازی شده‌اند.

«بیل چین»، رئیس‌کل بایننس‌لبز می‌گوید با این پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری روی آنها، تلاش دارد بازیگران کلیدی در آینده صنعت مالی، راهی برای توسعه پیدا کنند و استعدادها در این مسیر شکوفا شوند.

نگاهی عمیق‌تر به برنامه پرورش ایده
پروژه‌هایی که از طریق بایننس‌لبز برای پرورش و تبدیل به واقعیت، ارائه می‌شوند، باید در یک بازه زمانی هشت‌هفته‌ای، پیش بروند. طی این هشت هفته، اعضای تیم‌هایی که درگیر پروژه‌های مختلف هستند، از اکوسیستم بایننس‌لبز بهره می‌گیرند و تلاش می‌کنند پروژه خود را به موفقیت نزدیک کنند.

خدماتی مانند روابط عمومی، بازاریابی و مشاوره تأمین مالی از جمله اموری است که از طریق بایننس‌لبز پیگیری می‌شود تا پروژه‌ها به سرانجام برسند. به‌علاوه مربیان در بایننس‌لبز از طریق آموزش و مشاوره تلاش می‌کنند فرصتی را برای پیشبرد پروژه فراهم آورند. در نهایت مسئولان پروژه‌ها، محصول نهایی را ارائه می‌دهند تا شرکا و سرمایه‌گذاران‌شان به‌صورت دقیق مشخص شوند.

در حال حاضر ۹ پروژه در بایننس‌لبز برای پرورش ایده و تبدیل‌شدن به واقعیت اقدام کرده‌اند و در دوره سوم یا همان فصل سوم بایننس‌لبز شرکت کرده‌اند. این ۹ پروژه از این قرارند:


برد (Bird): این پلتفرم به توسعه‌دهندگان بلاکچین کمک می‌کند به تجزیه‌وتحلیل بر بستر بلاکچین از مسیر نوآوری دسترسی پیدا کنند.
ریدیوس (Raydius): پلتفرمی است که تلاش دارد خدماتش را در اکوسیستم متصل به بلاکچین در اختیار کاربران بگذارد.
گات نتورک (GAT Network): شبکه بازی که در آن بازی‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند. این شبکه در آلمان راه‌اندازی شده و عمده تمرکز آن بر رابطه و اتصال بازی‌هاست.
مینت کلاب (Mint Club): پلتفرمی برای توکن‌های هوشمند است که در آن نیاز به کدگذاری از بین می‌رود.
کپی‌کت فایننس (Copycat Finance): پلتفرم مخصوص تجارت و استخراج رمزارز است که فرصت تجارت را برای کاربران فراهم می‌آورد.
اسکای‌آرک استودیو (SkyArk Studio): یک استودیوی بازی مبتنی بر بلاکچین است که در سنگاپور راه‌اندازی شده و اکنون بایننس‌لبز تلاش دارد آن را به ثمر برساند.
وامبت (Wombat): نام این پروژه الهام‌گرفته از یک پستاندار استرالیایی است. این پروژه بناست بستری کارآمد و چندمنظوره برای امور مالی غیرمتمرکز و استیبل‌کوین فراهم کند.


همه این پروژه‌ها در دوره بایننس‌لبز شرکت کرده‌اند تا در پایان بتوانند به شرکا و سرمایه‌گذارانی برای شتاب‌دهی و پیشبرد کارشان دست پیدا کنند. ثبت‌نام برای دوره یا فصل چهارم پرورش ایده و تبدیل آن به حقیقت در بایننس‌لبز در ماه مارس ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. بایننس‌لبز با سرمایه‌گذاری روی این پروژه‌ها به توسعه فناوری بلاکچین و ایجاد تحولات اساسی در عرصه فناوری کمک می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rtm9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.