بحران در لجستیک

آسدا حقوق 1500 راننده خود را کاهش داد

آسدا (Asda) دستمزد ساعتی ۱۵۰۰ راننده تحویل مواد غذایی را با وجود بحران هزینه زندگی، بیش از ۱۲ درصد کاهش می‌دهد. سومین سوپرمارکت زنجیره‌ای بزرگ بریتانیا به حق بیمه ۵/۱ پوندی ساعتی که در تابستان برای کمک به جذب و حفظ رانندگانی که مواد غذایی را از برخی فروشگاه‌های لندن به خانه‌ها می‌رساندند، پایان می‌دهد.

حق بیمه به نرخ ساعتی ۱۰/۱۰ پوند رانندگان که از ماه جولای آغاز شد، حداقل تا کریسمس وعده داده شده بود، اما در ۲۱ اکتبر برداشته می‌شود.

نادین هاتون، افسر ملی اتحادیه GMBکه نماینده بسیاری از رانندگان تحویل آسدا است، گفت: «تلاش آسدا برای رفع کمبود راننده، چسب زخمی بود که هرگز کارساز نبود. آسدا باید به این مسئله اساسی بپردازد که دستمزد راننده بسیار کمتر از سایر خرده‌فروشان است؛ مانند حقوق آنها در فروشگاه.»

وی افزود: «پرداخت موقت یا یکباره هرگز نمی‌تواند به اندازه کافی پیش برود و رانندگان را در حالی که تقاضای زیادی دارند، جلب کند. رانندگان باید برای این کار نرخ رقابتی دریافت کنند، وگرنه به یافتن کار در جای دیگری ادامه خواهند داد.» این کاهش در حالی صورت می‌گیرد که سوپرمارکت‌ها و سایر خرده‌فروش‌ها شاهد کاهش سفارش‌های آنلاین هستند، زیرا مصرف‌کنندگان عادت خود را برای بازدید از مغازه‌ها پس از پایان محدودیت‌های قرنطینه همه‌گیر از سر گرفته‌اند.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j7am کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین