برای ورود به دنیای متاورس آماده‌اید؟

آینده کسب‌وکارها در دنیای جدید

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شاید متاورس و دنیای آن هنوز برای بسیاری از کاربران ناآشنا باشد اما گزارش گارتنر که به‌تازگی منتشر شده، پیش‌بینی می‌کند تا سال 2026، حدود 25 درصد از مردم حداقل یک ساعت در روز را برای کار، خرید، حضور در مدرسه، معاشرت یا سرگرمی در دنیای متاورس سپری می‌کنند.

البته این گزارش نسبت به سرمایه‌گذاری بسیاری که در یک بخش از متاورس صورت گرفته هم هشدار داده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود که ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض در متاورس به عنوان یک اقتصاد مجازی مورد استفاده قرار گیرند. البته شاید تصویر درستی هنوز برای مخاطبان از متاورس شکل نگرفته باشد. با این حال، برندها زودتر آستین بالا زده و آماده فعالیت در این دنیای تازه شده‌اند.

شرکت «والمارت» در ماه جاری چندین درخواست علامت تجاری مربوط به محصولات مجازی مانند کالاهای ورزشی، اسباب‌بازی‌ها و مبلمان را همراه با نرم‌افزار قابل دانلود برای مدیریت پورتفولیوهای ارزهای دیجیتال ثبت کرده است.

دنیای تازه متاورس یک روی دیگر هم دارد. در شرایطی که خرده‌فروشان برای مشارکت در اقتصاد متاورس آماده می‌شوند، شرکت‌های فناوری میلیون‌ها دلار برای ساخت متاورس سرمایه‌گذاری می‌کنند. متا، شرکت مادر فیس‌بوک، اعلام کرده است که 50 میلیون دلار برای ایجاد یک متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند تا کاربران بتوانند در یک محیط مجازی با دیگران ارتباط برقرار کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی این شرکت، مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد شرکت Activision Blizzard را خریداری کند تا عملیات بازی خود را در سراسر موبایل، رایانه شخصی، کنسول و بازی‌های ابری توسعه دهد و زیرساختی برای متاورس ایجاد کند.

با توجه به اینکه همه‌گیری ویروس کرونا بازگشت رویدادهای حضوری را متوقف کرده، برخی معتقدند که متاورس به بازاریابان این فرصت را می‌دهد تا با رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی، به مشتریان دسترسی پیدا کنند. البته باید دید کاربران چقدر آماده ورود به این دنیای تازه هستند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/e8fd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.