کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خدمات شهری از راه دور

پرداخت عوارض شهرداری در «پی‌پاد»

در ادامه توسعه خدمات پی‌پاد، سرویس «قبض عوارض شهرداری» در اپلیکیشن پی‌پاد راه‌اندازی شد. به کمک این سرویس، کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات شهری و سایر مراکز، به‌سادگی عوارض ملک مسکونی، ملک کسبی، پسماند مسکونی و پسماند کسبی را پرداخت کنند.

از آنجا ‌که عوارض و پسماند مسکونی و کسبی یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد شهرداری به شمار می‌آید، بین املاک مسکونی و تجاری تفاوتی وجود نداشته و پرداخت عوارض برای هردو اجباری است.

حالا به وسیله این سرویس، کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات شهری و سایر مراکز، به‌سادگی این عوارض را پرداخت کنند.

گفتنی است از مبالغ عوارض در راستای خدماتی مثل ساخت فضاهای عمومی، حفظ و توسعه آنها، به‌سازی معابر از جمله آسفالت، درخت‌کاری، نظافت شهری و… استفاده می‌شود. عوارض نوسازی و عمران شهری فقط مختص ساختمان‌های نوساز نیست و تمام املاک مشمول پرداخت این عوارض هستند تا درآمد ناشی از آن صرف امور شهری شود.

شایان ‌ذکر است که در حال حاضر سرویس پرداخت قبوض عوارض شهرداری در اپلیکیشن پی‌پاد، صرفاً مختص شهرداری تهران است و عوارض مرتبط با املاک شهر تهران را شامل می‌شود.

پی‌پاد، اپلیکیشنی کاربردی در حوزه «فین‌تک» است. از طریق این اپلیکیشن، می‌توان اموری مانند کارت به کارت، خرید شارژ و بسته اینترنت، پرداخت کرایه تاکسی، مدیریت و فروش سهام عدالت، خرید بلیت قطار بین‌شهری، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، پرداخت قبوض و… را انجام داد.

«سرزمین هوشمند پاد» طرح پلتفرم جامع و چند سویه «گروه مالی پاسارگاد» است که با ارائه راهکارهایی متنوع از حوزه‌ها و بخش‌های مختلف، محصولات و امکانات گوناگونی را ارائه می‌‌دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bfx9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.