کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

برنامه‌های کریتئو برای تبلیغات خرده‌فروشی

مدیرعامل کریتئو مطرح می‌کند که چگونه تجارت رسانه خرده‌فروشی این شرکتِ فناوری تبلیغات تا سال ۲۰۲۵ درآمد خود را از چندصد میلیون دلار به حدود یک میلیارد دلار افزایش خواهد داد

کریتئو انتظار دارد درآمد رسانه‌های خرده‌فروشی خود از صدها میلیون به حدود یک میلیارد دلار افزایش دهد. این شرکت با رقابت سختی مواجه است؛ زیرا ترید دسک و استارتاپ‌های کوچک نیز به‌دنبال سهم خود از دلارهای تبلیغاتی خرده‌فروشی هستند. «مگان کلارکن»، مدیرعامل کریتئو گفت که مزیت پیشگامی این شرکت چگونه به پیروزی آن کمک می‌کند.

کریتئو آرزوهای بزرگی برای تبلیغات خرده‌فروشی دارد. این شرکت فناوری تبلیغات فرانسوی، کسب‌وکار تبلیغات خود را به دور از بازاریابی\هدف‌گذاری مجدد، به سمت تبلیغات خرده‌فروشی سوق داده است، زیرا استفاده از کوکی‌های شخص ثالث در راستای هدف‌یابی و اندازه‌گیری تبلیغات برای بازاریابان سخت‌تر شده است.

در مراسم معرفی سرمایه‌گذار در ۳۱ اکتبر، مگان کلارکن مدیرعامل شرکت گفت که کریتئو انتظار دارد در سال ۲۰۲۵ درآمد سالانه (بدون احتساب هزینه‌‌های ترافیک) 1.4 میلیارد دلاری داشته باشد. راه‌حل‌های تجاری جدید کریتئو شامل رسانه‌های خرده‌فروشی است که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا خریداران را در فهرست ناشران پیدا کرده و آنها را هدف قرار دهند. پیش‌بینی می‌شود راه‌حل‌های جدید یک میلیارد دلار یا ۷۵ درصد از درآمد را تشکیل دهند. کلارکن گفت ۲۵ درصد باقی‌مانده درآمد از کسب‌وکار هدف‌گذاری مجدد کریتئو حاصل خواهد شد.

برآورد جدید درآمد رسانه‌های خرده‌فروشی کریتئو را به‌طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. بر اساس درآمدهای سه‌ماهه سوم، کریتئو از طریق رسانه‌های خرده‌فروشی در 9ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۱۷۲ میلیون دلار به دست آورد. کلارکن افزود بازار رسانه‌های خرده‌فروشی کریتئو به چین و آمازون سرویس‌دهی نمی‌کند و ۴۲ میلیارد دلار هزینه تبلیغات برای خرده‌فروشان در سال ۲۰۲۵ خواهد داشت. کلارکن به سرمایه‌گذاران گفت: «خرده‌فروشان نیز با تماشای آمازون و والمارت که کسب‌وکارهای تبلیغاتی تجاری چند میلیارد دلاری با حاشیه بالا ایجاد می‌کنند، تشویق شده‌اند.»

او به‌طور خاص گفت که کریتئو می‌خواهد تجارت تبلیغاتی آمازون را که بزرگ‌ترین کسب‌وکار است و در سال گذشته ۳۱ میلیارد دلار درآمد داشت، برای هر خرده‌فروش تکرار کند. فناوری کریتئو به خرده‌فروشانی مانند مایکلز و بست‌بای کمک می‌کند تا کسب‌وکارهای تبلیغاتی خود را گسترش دهند و سپس شرکت برای خرید فضای تبلیغاتی با تبلیغ‌کنندگان همکاری می‌کند. محصولات کریتئو همچنین به سمت تبلیغات خارج از سایت هدایت می‌شوند که در آن خرده‌فروشان از داده‌های خریداران برای هدف قرار دادن تبلیغات در وب‌سایت‌های ناشران دیگر استفاده می‌کنند.

اما کریتئو با تعداد فزاینده‌ای از رقبا مواجه است که همگی برای داشتن سهمی از رسانه خرده‌فروشی رقابت می‌کنند. شرکت‌های فناوری تبلیغات از جمله سیتروس‌اد، پروموت آی‌کیو و کول محصولات مشابهی را تبلیغ می‌کنند. «جف گرین»، مدیرعامل ترید دسک اخیراً به سرمایه‌گذاران گفته است که انتظار دارد شرکتش سهم بیشتری از فضای تبلیغات خرده‌فروشی از جمله توانایی فروش آگهی‌های خرده‌فروشان در محل را کنترل کند.

پس از رویداد سرمایه‌گذاری، کلارکن به اینسایدر گفت که کریتئو در مقایسه با سایر شرکت‌های ادتک جایگاه اول را دارد. برای مثال خرده‌فروشان از شرکت‌های فناوری تبلیغات می‌خواهند که به‌عنوان یک فروشنده عمل کنند، داده‌های مربوط به محصولات خاص را با کارت وفاداری و داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری مانند آدرس‌های ایمیل مقایسه کنند تا متوجه شوند که تبلیغات یک معامله محلی است یا ملی. او گفت: «شما باید به‌صورت عمیقی با خرده‌فروش یکپارچه شوید. این یک زمینه بسیار تخصصی است.»

بخشی از دستور بازی رسانه‌های خرده‌فروشی موفق این است که تا جایی که ممکن است خرده‌فروشان بیشتری را به نام‌نویسی در یک شرکت فناوری تبلیغات ترغیب کنند. کریتئو می‌گوید که با ۱۶۰ خرده‌فروش کار می‌کند و سالانه یک تریلیون دلار فروش تجارت الکترونیکی دارد. کلارکن به اینسایدر گفت که استراتژی کریتئو این است که از طریق شراکتی که با شاپیفای دارد با خرده‌فروشان، از خرده‌فروشان بزرگ گرفته تا فروشندگان کوچک کار کند.

چالش دیگر کریتئو این است که بسیاری از اوقات تبلیغ‌کنندگان بودجه‌ای برای رسانه‌های خرده‌فروشی در نظر نمی‌گیرند. کلارکن گفت دلارهای خرده‌فروشی از طریق جست‌وجو و تبلیغات اجتماعی به اضافه بودجه استانداردتر تجارت الکترونیک و بازاریابی تجاری به دست می‌آید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hztb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.