برنامه جدید نصر

ساده‌سازی حضور کسب‌و‌کارهای نوپا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یادداشتی از نازنین دانشور، عضو هیئت‌مدیره نصر تهران\ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران یا نصر یک ‌نهاد صنفی است که شرکت‌های خصوصی در آن جمع شده‌اند تا مسائل خود را پیش ببرند. نقش این نظام کارشناسی و کمک در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در بدنه حاکمیت است. نظام صنفی در حل مشکلات صنفی نقش دارد و به‌نوعی صدای شرکت‌های صنفی است. شورای انتظامی که دستورالعمل خود را دارد، برای حل برخی از مسائل صنفی کاراست.

در این نظام صنفی موضوعات مختلفی مطرح می‌شود. نظام صنفی تقریباً هفت هزار عضو فعال فقط در تهران دارد. این اعضا از دسته‌های مختلفی هستند و خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند. نظام صنفی تمام شرکت‌های حوزه فاوا را که در بخش‌های مختلف از جمله تولید، واردات، سرور و غیره فعال هستند، شامل می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، مشکلات مختلفی برای رسیدگی در نظام صنفی وجود دارد. برای رسیدگی به این مشکلات هماهنگی‌ها و جلساتی ترتیب داده و بیانیه‌هایی نیز صادر می‌شود. به مناسبت روز فاوا نیز به‌زودی بیانیه‌ای برای شرکت‌های نوپا و استارتاپی منتشر می‌شود. این بیانیه یک برنامه سه‌ماهه است که مدیران نظام صنفی در قالب یک طرح حمایتی طراحی کرده‌اند. بر اساس این طرح شرکت‌ها می‌توانند تقریباً به‌صورت رایگان به مدت سه ماه در نظام صنفی عضو شوند. هدف این برنامه افزایش فضای inclusivity و ارائه فرصت و دسترسی به تمام شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوپاست. احساس کردیم به‌عنوان یک مجموعه صنفی جای استارتاپ‌ها و حوزه‌های جدید و نوپا در نظام صنفی خالی است. این استارتاپ‌ها می‌توانند بسیار تأثیرگذار باشند.  

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/icnn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.