کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بنیان‌گذار اسپاتیفای وارد حوزه سلامت شد

نکوهلث با یک اسکن بدن می‌خواهد جلوی بیماری‌ها را بگیرد

کسی فکرش را نمی‌کرد یکی از مشهورترین چهره‌های استارتاپی اروپا که همه او را با دنیای موزیک و سرگرمی می‌شناسند، پا در حوزه سلامت بگذارد. آن‌هم با یک استارتاپ های‌تک پزشکی که روی اسکن بدن تمرکز دارد و تشخیص زودتر بیماری‌ها. اما این اتفاق همین هفته گذشته در سوئد اطلاع‌رسانی شد و حالا همه منتظر یک کسب‌وکار استارتاپی بزرگ دیگر آن‌هم با رنگ و بوی سوئدی هستند.

در حالی که شایعات مدت‌ها در این خصوص به‌طور گسترده منتشر شده بود، به طور رسمی تأیید شده که دانیل اک، بنیان‌گذار اسپاتیفای با جدیدترین استارتاپ خود نکوهلث (Neko) وارد تجارت سیستم بهداشت و درمان شده است.
این شرکت هفته گذشته به روش معمول سوئدی‌ها، یعنی بی‌سر‌و‌صدا رونمایی شد.

بر اساس داده‌های یک پست لینکدین، در چهار سال گذشته این شرکت در یک مرحله تحقیق و توسعه محصول به‌صورت جدی و پیوسته مشغول بوده و روی یک سیستم مراقبت بهداشتی کار کرده که می‌تواند از طریق اقدامات پیشگیرانه و تشخیص زودهنگام به سلامت افراد کمک کند.

این استارتاپ جدیدترین سرمایه‌گذاری وی‌سی Ek، همراه با وی‌سی Watty است که توسط بنیان‌گذار پلتفرم نیلسون (پلتفرم هوشمندسازی خانه‌ها) تأسیس شده است. اعلام شده نکوهلث از آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای ارائه یک اسکن کامل بدن با هدف کمک به بیماران برای رسیدگی به نگرانی‌های سلامت فعلی و بالقوه آینده استفاده می‌کند. به همین ترتیب، داده‌های این استارتاپ می‌تواند توسط متخصصان پزشکی برای ایجاد دیدی جامع از بیماران استفاده شود.

طبق اعلام وب‌سایت این شرکت، آنها «بیش از ۷۰ سنسور مختلف را ترکیب می‌کنند تا تصویری دقیق از سلامتی افراد ثبت کنند. این استارتاپ حوزه سلامت ادعا می‌کند این سیستم از ابتدا توسط آنها ساخته شده و در هیچ کجای دیگری خدمات آن ارائه نمی‌شود». البته خدمات این کسب‌وکار جدید این روزها فقط در اولین مرکز بهداشتی این شرکت در حاشیه شهر استکهلم در دسترس است.

جزئیات اضافی ارائه‌شده در مورد این شرکت نشان می‌دهد اسکن انجام‌شده توسط این استارتاپ کاملاً غیر‌تهاجمی است و تنها به چند دقیقه برای انجام نیاز دارد و بلافاصله با مشاوره حضوری پزشک برای بحث در مورد نتایج آن پیگیری می‌شود.

نکوهلث در بیانیه‌ای اعلام کرده این بخشی از فرایند پزشکی آینده است و به تعبیری این‌گونه باید به همه مراکز بهداشتی درمانی در آینده نگاه کرد تا بتوان مشکلات را زود تشخیص داد و شاید از بیماری‌های بیشتری جلوگیری کرد.

هزینه این اسکن ۲۰۰۰ کرون (تقریباً ۱۷۵ یورو) است. با این حال، در حال حاضر خدمات آن برای چندماه به طور کامل رزرو شده و فعلاً این استارتاپ پزشکی قرار ملاقات جدید نمی‌پذیرد.

استارتاپ‌های سلامت اروپایی بخش مهمی از اکوسیستم این قاره را شکل می‌دهند و در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های بسیاری روی آنها انجام شده است. استارتاپ‌هایی که بیشتر روی پیشگیری تمرکز دارند تا درمان. نکوهلث یکی از آخرین نمونه‌ها از این دست کسب‌وکارهاست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pnaq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.