کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بنیان‌گذار پروداکت‌رود مطرح کرد / مدیریت محصول نیاز به آموزش تئوری و عملی دارد

شراره عزت‌نژاد، مدیرعامل و بنیان‌گذار پروداکت‌رود در گفت‌وگو با «کارنگ» از اهداف سومین دوره از بوت‌‌کمپ مدیریت محصول پروداکت‌رود گفت. عزت‌نژاد بخش عمده‌ای از مسئولیت‌های منتورشیپ و تدریس در بوت‌کمپ مدیریت محصول را بر عهده داشته است.

به گفته او پروداکت‌رود در لاین B2C، بوت‌کمپ طراحی می‌کند و علاوه بر آن در شبکه‌های مجازی به صورت فعال در حوزه مدیریت محصول به تولید محتوا می‌پردازد. پروداکت‌رود همچنین در لاین B2B خود به شرکت‌های مختلف خدمات مشاوره در حوزه مدیریت محصول ارائه می‌دهد.

اختتامیه بوت‌کمپ مدیریت محصول پروداکت‌رود با شرکت تیم‌های ارائه‌دهنده محصول و اسپانسرها و داوری محصول آنها در دانشگاه علوم تحقیقات انجام شد.


حوزه مدیریت محصول در کشور نیاز به آموزش دارد


عزت‌نژاد در گفت‌وگوی خود با کارنگ از انگیزه ایجاد بوت‌کمپ مدیریت محصول در پروداکت‌رود گفت: «به‌واسطه سال‌های طولانی فعالیت در بازار ایران، متوجه اشکالی شدم که در چند سال اخیر برای سازمان‌ها اتفاق افتاده است. این مشکل از این قرار است که بسیاری از افراد سینیور در سازمان‌ها مهاجرت کرده‌اند. از سوی دیگر متقاضیان ورود به بازار مدیریت محصول بسیار زیاد است؛ در حالی که این رشته تنها پنج سال است که در ایران رایج شده و آموزش‌های زیادی حتی در سطح دنیا، برای آن وجود ندارد.»

او در ادامه توضیح داد: «پس مسئله‌ای که وجود دارد این است که آموزش درستی در خصوص مدیریت محصول وجود ندارد و از سویی هم مدیریت سازمان‌ها علاقه‌ای ندارند تا افراد آموزش‌ندیده را برای سمت‌های شغلی حساس این‌چنینی استخدام کنند. گفتنی است که تنها با آموزش‌های آنلاین و تئوری هم نمی‌توان یک مدیرمحصول خوب شد. بسیاری از دوره‌های آموزشی آنلاین یا به انتها نمی‌رسند یا در نهایت خروجی قابل قبولی ندارند.»


تنها آموزش تئوری برای مدیریت محصول کافی نیست


عزت‌نژاد توضیح داد: «فلسفه و ماهیت بوت‌‌کمپ‌های پروداکت‌رود این است که در طی یک بازه زمانی دوماهه شرکت‌کنندگان را به شکل تئوری و عملی کاملاً آماده ورود به بازار کنیم. اسپانسرهای ما شرکت‌هایی هستند که محصول دیجیتال دارند و آن را در اختیار بوت‌کمپ‌های ما قرار می‌دهند. شرکت‌کنندگان در این بوت‌کمپ‌ها درست مانند یک مدیرمحصول واقعی، طبق برنامه‌ای که برای آنها مشخص کردیم و آموزش‌هایی که به صورت عملی و تئوری در کلاس‌ها دیده‌اند،‌ کارهایی را روی محصول دیجیتال اسپانسر پیاده می‌کنند.»

او درباره ویژگی‌های یک مدیرمحصول خوب گفت: «یک مدیرمحصول باید توانایی این را داشته باشد که بتواند یک محصول را از ایده تا اجرا پیش ببرد یا اینکه یک محصولی که وجود دارد را بهبود ببخشد. در کنار شرکت‌کنندگان منتورشیپ‌های برجسته حضور دارند و توسط آنها و خود من شرکت‌کنندگان حمایت ۲۴ساعته می‌شوند. در انتهای این دو ماه افراد کاملاً متخصص می‌شوند و حاصل کارشان در کسب‌وکار شرکت اسپانسر استفاده می‎‌شود.»

عزت‌نژاد در ادامه درباره استفاده از محصوال نهایی شرکت‌کنندگان در کسب‌وکار اسپانسر گفت: «به طور صددرصدی از محصول نهایی استفاده می‌شود. گفتنی است هم‌اکنون نیز بسیاری مایل هستند تا اسپانسر بوت‌‌کمپ ما باشند؛ به این دلیل که دو ماه کار زیاد و پرهزینه توسط گروهی انجام می‌شود که تقریباً هیچ هزینه‌ای برای کسب‌وکار داوطلب برای اسپانسری ندارد.»

او درباره ویژگی‌های کلی محصولاتی که شرکت‌کنندگان ارائه دادند توضیح داد: «در سومین دوره از بوت‌کمپ ما اسپانسرها پلتفرم‌های شب و دارت‌ادز بودند. به طور کلی باید بگویم در هر دوره اسپانسرهایی داشتیم که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کردند. این تنوع انتخاب در اسپانسرها به این دلیل است که شرکت‌کنندگان بتوانند تجربه طراحی محصول برای هر نوع کسب‌وکاری را پیدا کنند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jdsv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.