کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

به نظر می‌رسد حس همدلی در گوگل تضعیف شده / تمسخر مدیرعامل توسط کارمندان

گوگل در حال عبور از دوره‌ای بحرانی است که در این دوره حمایت کارمندان خود را نیز تا حدود زیادی از دست داده است

گوگل در حال عبور از دوره‌ای بحرانی است که در این دوره حمایت کارمندان خود را نیز تا حدود زیادی از دست داده است. کارمندانی که محصولات جدید و اشتباهات شرکت را به سخره می‌گیرند. آیا این موضوع نشان‌دهنده کاهش همدلی است؟ ممکن است این اتفاق به خاطر اخراج‌های گسترده این شرکت روی داده باشد؟

طبق گزارش‌ها، کارکنان گوگل شرکت خود و مدیرعامل آن را به دنبال اعلام حضور «بارد»، ربات چت هوش مصنوعی آینده غول فناوری و رقیب چت جی‌پی‌تی مسخره می‌کنند.طبق گزارشی گفته می‌شود که کارمندان از تولیدکننده میم داخلی گوگل که معمولاً به آن میم جن گفته می‌شود، برای شوخی‌کردن با مدیرعامل، ساندار پیچای و انتقاد از رویداد پیش‌نمایش با عنوان عجله‌ای و نادرست استفاده می‌کنند.

یکی از میم‌های معروف که شامل تصویر پیچای بود، این پیغام را می‌رساند: «ساندار عزیز، اخراج‌ها و افتتاح بارد عجولانه، ناموفق بود. لطفاً به یک چشم‌انداز بلندمدت بازگردید.»

الگوی مورد تمسخر دیگری که مشاهده شد، این بود که چگونه اخراج‌های اعلام‌شده در ماه گذشته به افزایش مختصری در قیمت سهام این شرکت به میزان ۳ درصد منجر شد، اما ارائه بارد که نشان داد چت‌بات یک پاسخ نادرست داده، سهام را حداقل ۹ درصد در همین هفته کاهش داد.

یکی از سخنگویان گوگل گفت: «این اهمیت یک فرایند آزمایشی دقیق را نشان می‌دهد؛ چیزی که این هفته با برنامه آزمایش‌کننده معتمد خود شروع می‌کنیم. ما بازخورد خارجی را با آزمایش داخلی خود ترکیب می‌کنیم تا مطمئن شویم پاسخ‌های بارد از کیفیت، ایمنی و پایه اطلاعات واقعی برخوردار است.»

حداقل یکی از مهندسان سابق پس از رویداد بارد در توییتر ادعا کرده است که کارفرمای سابق او چشم‌اندازهای هوش مصنوعی را جدی نمی‌گیرد، زیرا آنها آن را در کنار سایر محصولات در رویدادی که حتی در محوطه اصلی گوگل برگزار نشد، اعلام کردند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/gbbi
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.