کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بک‌دراپ: ترکیب گردشگری تجربه‌گرا و ماجراجویانه

اپلیکیشن آفریقایی که کار پیدا کردن مکان‌های جذاب را برای کاربران راحت می‌کند

بک‌دراپ (Backdrop) یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس است که فناوری، رسانه‌های اجتماعی و سفر رفتن را با هم ادغام می‌کند. این برنامه که در قاره آفریقا ساخته شده، به مخاطبان کمک می‌کند مکان‌های جدید و جذاب را در اطراف خود پیدا کنند و به همین دلیل گردشگران از طرفدارهای پروپاقرص این برنامه هستند.

داستان راه‌اندازی این اپلیکیشن از تابستان سال ۲۰۱۹ میلادی شروع شد که تیمیلهین آجیبویه، یکی از بنیانگذاران بک‌دراپ، با تعدادی از دوستانش درباره اپلیکیشن‌های سفر صحبت می‌کند و همان‌جا ایده ساخت یک برنامه متفاوت‌ به ذهنش می‌رسد.

آجیبویه با کمک همکارانی که پیش‌تر با آن‌ها کار کرده بود، اپلیکیشنی را طراحی می‌کند که بی‌شباهت به سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جهانی نیست، مانند تمام برنامه‌هایی که به کاربران اجازه می‌دهد عکس منتشر کنند، راوی زندگی شخصی خود باشند یا میلیون‌ها فیلم کوتاه به اشتراک بگذارند برنامه‌ریزی شده بود.

اما یک تفاوت مهم داشت و آن‌ هم تخصصی بودن آن در حوزه مکان‌یابی و گردشگری بود. شما اگر در اینستاگرام یا گوگل سرچ کنید: «چگونه می‌شود…» نتایج جست‌و‌جو گاهی با هدف شما بی‌ارتباط است. بنابراین با اینکه این برنامه‌ها بسیار کاربردی هستند، می‌توانند شما را گمراه ‌کنند. بک‌دراپ این مشکل را برطرف کرده است.

به این صورت که با در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به حوزه گردشگری، نیاز مخاطبان را رفع می‌کند. کاربران این اپلیکیشن می‌توانند با استفاده از هشتگ‌ها، مکان‌های خاصی را پیدا کنند و همچنین ویژگی «Backdrop Near Me» به آن‌ها اجازه می‌دهد مکان‌های دیگری را که می‌خواهند در نزدیکی مکان فعلی خود ببینند، کشف کنند. این شرکت یک تیم تحقیقاتی عکس هم دارد که این مکان‌ها را در ۲۶ شهر در سراسر جهان پیدا می‌کند،

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/860m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.