کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در شرایطی به سر میبریم که برندها روز به روز از ابزارهای جدیدتری برای جذب مخاطب استفاده میکنند. شاید تا قبل از این، تبلیغات عامل اصلی جذب مشتری بود اما حالا شگردهای دیگری به میان آمده که خود خریداران را به سفیرانی تبدیل میکند که در خدمت برند و به نفع آن کار کند.
یوجیسی (UGC) به معنای محتوای تولیدشده توسط کاربر است. این روش حالا به یکی از راهکارهای اصلی برندها برای گسترش مشتریان تبدیل شده است. بسیاری از خریداران در شبکههای اجتماعی تحت تأثیر این نوع محتوا اقدام به خرید میکنند. دلیل آن هم واضح است؛ صداقت در بیان و شفاف بودن تجربه خرید باعث هدایت مشتریان تازه به سمت برندها میشود.
طبق آمارها، بسیاری از مخاطبان شبکههای اجتماعی عنوان میکنند که اگر بتوانند نظرات مشتریان را به صورت مستقیم بخوانند، احتمال خرید کردنشان بیشتر خواهد شد. گزارشها نشان میدهد که سه چهارم مردم بریتانیا تحت تأثیر تجربه مشتریان قبلی اقدام به خرید میکنند.
در حقیقت هر چقدر که این مدل تبلیغات گسترش مییابد، خریداران خودشان به بهترین فروشندگان برندها تبدیل میشوند. نزدیک به ۷۰ درصد مشتریان در یک نظرسنجی عنوان کردهاند که تجربه خرید مشتریان قبلی، احتمال خرید آنها را بیشتر میکند. گفته میشود که یک روند جهانی برای تجربه خرید مشتری وجود دارد.
به گفته مدیر مالی یکی از شرکتهای فناوری و نرمافزار، پیش از این کسبوکارها به مصرفکننده خدماتی ارائه میدادند و حالا با تجربه مشتری، خود مشتریان به افرادی برای ارائه خدمات به کسبوکارها تبدیل شدهاند. وی معتقد است که برندها باید در استراتژی رسانهای خود تجدید نظر کنند و از تجربه مشتری برای الهام بخشیدن به مشتریان بالقوه استفاده کنند.
به گفته او، محتوای صادقانه تولیدشده توسط کاربر، اصالت را بالا میبرد و میتواند باعث اعتماد بیشتر مشتریان شود. شاید وقت آن رسیده که شما هم صدای مشتریان وفادارتان را به ابزاری برای جذب مشتریان جدید تبدیل کنید.