کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

بیمارستان‌های مجازی در متاورس

سلامت دیجیتال چشم به وب 3 دوخته است

حیط‌های بیمارستانی واقعیت مجازی به یک امر عادی تبدیل می‌شوند و پزشکان را قادر می‌سازند تا یک نمای کامل 360 درجه از مسائل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی بیمار را دریافت کنند.

از دوره همه‌گیری، پزشکی از راه دور به نرخ بالای پذیرش در بین بیماران رسید. بزرگ‌ترین مزیت داشتن خدمات مشاوره آنلاین این است که هر فرد می‌تواند برای نیازهای خود به بهترین پزشک مراجعه کند. رابطه بین بیماران و پزشکان به اندازه خود درمان مهم است. توسعه این راه‌حل به مرحله بلوغ رسیده و اکنون بیماران می‌توانند از خدمات مهم با راه‌های ساده‌ای برخوردار شوند که تأثیر عمده‌ای بر سلامت آنها دارد. اگر بخواهیم از آینده تصوری داشته باشیم که پزشکی از راه دور چگونه خواهد بود، می‌توانیم آن را با یک مثال تجسم ببخشیم؛ فرض کنید درد بسیار شدیدی دارید.

خود را به یک کلینیک مجازی متاورسی می‌رسانید. همان‌طور که نسخه دیجیتالی شما از قبل آماده شده و شما دارای یک همزاد دیجیتالی هستید، پزشکان هم می‌توانند با کمک هوش مصنوعی یک نسخه دیجیتالی از خود داشته باشند. پس گفت‌وگوی شما با یک پزشک دیجیتالی آغاز می‌شود. با اسکن و رصد جسم فیزیکی شما و مطابقت آن با نسخه دیجیتالی بهترین راه‌حل و تشخیص انجام شده و شما به مرتبط‌ترین پزشک متصل خواهید شد.

از اینجا به بعد پزشک واقعی می‌تواند به کمک گجت‌هایی که شما را اسکن می‌کنند، انواع و اقسام گزارش‌ها و آزمایش‌ها را بگیرد. اگر به تزریقات فوری نیاز باشد، ربات‌ها از راه دور این دستور را دریافت خواهند کرد و دارو و دوز مورد نیاز از طرف پزشک تعیین و تزریق خواهد شد.

همه اینها نیازمند زیرساخت‌های مهمی در حوزه تجهیزات پزشکی است و این خود بدین معنی است که حوزه پزشکی از راه دور تا چه اندازه در پیشبرد علوم و فناوری‌های بشری کمک‌کننده خواهد بود.

همچنین وجود چنین نیازهایی ارتباط مهمی با بقای بشر دارند و همواره از سوی سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار می‌گیرند. گرچه راه زیادی تا رسیدن به این تصویر ذهنی مانده، اما آنچه تابه‌امروز به دست آمده، نوید این را می‌دهد که تجربه پزشکی دستخوش تغییرات شگرفی خواهد شد. از آنجایی که پیشرفت‌های فناوری به جریان اصلی تبدیل می‌شوند، این شکل از تله‌مدیسن که توسط وب3 ارائه می‌شود، دریافت مراقبت‌های پزشکی را برای بیماران از راه دور آسان‌تر می‌کند و در عین حال همکاری بهتر بین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و بهبود قابلیت‌های آنها را تسهیل می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5az9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.