مسیر یک آینده

مزایای متاورس برای پزشکی از راه دور

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با همگرایی فناوری‌های جدید، مانند بلاکچین، سلامت دیجیتال و همگرایی مراکز درمانی با بیمارستان‌های مجازی؛ پزشکان این اختیار را پیدا می‌کنند که بسته‌ها و برنامه‌های درمانی یکپارچه‌تری ارائه دهند.

استفاده از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را قادر می‌سازد تا تجربیات و نتایج بیمار را افزایش دهند. به‌عنوان مثال، اکیووین، یک فناوری مدرن، به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا به‌راحتی رگ‌های بیماران را مشاهده کنند و از فناوری ای‌آر استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای متاورس برای پزشکی از راه دور این است که این روند جدید همکاری بین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را تسهیل می‌کند. توانایی به‌اشتراک‌گذاری فوری اطلاعات بین متخصصان مراقبت‌های بهداشتی امکان شناسایی سریع‌تر علل بیماری را فراهم می‌کند.

در این مرحله، همچنین باید این واقعیت را در نظر بگیریم که متاورس به احتمال زیاد فرصت‌های جدیدی را به دانش‌آموزان و کارآموزان ارائه می‌دهد که می‌توانند بدن انسان را در یک محیط آموزشی امن و واقعیت مجازی بررسی کنند.

اکنون به کمک فناوری‌های نوین، مفهوم جفت‌دیجیتالی برای انسان هم قابل ساختن است.

همزاد یا جفت یا دوقلوی دیجیتالی شما یک نسخه گرافیکی از خود شماست. این مفهوم پیش‌تر برای مهندسان و طراحان صنعتی به ‌کار می‌رفت، اما امروز به کمک پیشرفت فناوری‌های نو، ساخت نسخه دیجیتالی انسان ممکن شده که شامل تمام اطلاعات بیولوژیکی و روانی ماست. این اطلاعات در کالبد آواتار دیجیتالی ما در متاورس قابل زیست است و این امکان را برای پزشکان فراهم می‌کند که در هر زمان و مکان به یک نسخه از ما دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rpvr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.