کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تأسیس یک واحد جدید اف‌بی‌آی

تخلفات رمزارزی در زمره جرائم فدرال

نظارت و فعالیت‌های رگولاتوری و نظارتی بر فضای رمزارزی آمریکا در حالی وارد مرحله جدید خود می‌شود که حالا اف‌بی‌آی، بزرگ‌ترین ناظر قانونی جرائم فدرال و بین‌ایالتی حالا دست به احداث دپارتمانی جداگانه و انحصاری برای پیگیری جرائم رمزارزی زده است.

به خودی خود شاید این خبر چندان جدی به نظر نیاید، اما وقتی در نظر می‌گیریم که در گذشته تنها برای پدیده‌هایی چون جنگ مواد مخدر، فعالیت‌های مافیایی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ و البته حوادث تروریستی واحدهای انحصاری تشکیل شده، به‌خوبی می‌فهمیم که قصد دولت فدرال برای یک مبارزه تمام‌عیار با فضای رمزارزی از همیشه جدی‌تر است.

روز سه‌شنبه بود که وزارت دادگستری آمریکا (DoJ) طی یک بیانیه خبر از تأسیس واحد جدید اف‌بی‌آی داد. این واحد که با علامت اختصاصی (NCET) شناخته می‌شود، با نام رسمی «گروه عملیاتی رمزارزی ملی» شروع به کار کرده است. روز سه‌شنبه همچنین اعلام شد که اولین رئیس این گروه «یون یانگ چوی»، معاون سابق دادستانی کل آمریکا خواهد بود.

«هسون اسکار»، مدیرعامل شرکت امنیتی رمزارزی «کماینو» که با این آژانس جدید همکاری می‌کند، روز سه‌شنبه گفت: «به‌عنوان یک شرکت امنیتی فعال در حوزه رمزارزی، به نیاز برای وجود یک نهاد ناظر بر جرائم رمزارزی از همیشه بیشتر باور داریم. در سال ۲۰۲۲، شرکت‌های قدیمی و نامدار بسیاری بودند که می‌خواستند برخی جوانب کاری خود را با رمزارزها همراه کنند، ولی عدم دانش کافی آنها و ترس از عدم وجود ناظر بر فضای رمزارز، باعث شد یا به کل منصرف شوند یا به خدمات شرکت‌هایی مانند ما متوسل شوند.»

پس از ضبط تاریخی بیش از 3.6 میلیارد دلار سرمایه رمزارزی که مالیات‌دزدی به‌شمار می‌رفت، به عقیده بسیاری، احداث این واحد جدید اف‌بی‌آی، نشانگر فصل جدیدی از تلاش‌های وزارت دادگستری برای کنترل فضای رمزارزی است. در عین حال برخی مدیران شرکت‌های رمزارزی نظری متفاوت دارند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4bge
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.