کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تسهیلات دانش‌بنیان‌ها در فروردین‌‌ماه ۷۱ درصد رشد کرد

بانک مرکزی آمار و ارقام ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۲ را منتشر کرد. طبق اعلام این نهاد، تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش‌بنیان در پايان فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۱.۵ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارش بانک مرکزی در یک ماه ابتدایی سال به ۳۶۰ شرکت دانش‌بنیان در قالب ۷۳۸ فقره تسهیلات معادل ۷۱.۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شد.

فهرست ۳۶۰ شرکت دانش‌بنیانی که فروردین‌ماه ۱۴۰۲ تسهیلات دریافت کرده‌اند در سایت معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد. طبق این فهرست بیشترین حوزه فعالیت این شرکت‌ها مربوط به سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک و سپس فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای است.

در این گزارش آمده است که بیشترین تسهیلات در فروردین‌ماه از سوی بانک ملت معادل ۱۵.۹ هزار میلیارد ریال، تجارت ۱۰.۵ هزار میلیارد ریال و سامان به مبلغ ۹.۷ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

مانده کل تسهيلات اعطایی به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ در پايان فروردین‌ماه ۱۴۰۲ مبلغ ۱.۳۸۶.۴۷۱ میلیارد ریال است.

همچنین بر اساس گزارش‌های پیشین راه پرداخت، طی ۹ ماهه اول ۱۴۰۱ تسهیلات پرداختی به دانش‌بنیان‌ها نسبت به ۹ماهه ۱۴۰۰ معادل ۱۴۳.۵ درصد افزايش داشته و رقمی معادل معادل ۱۴۳۶.۱ هزار ميليارد ريال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده که نام بانک‌های ملت و تجارت در میان بانک‌هایی که بیشترین تسهیلات را اعطا کرده‌اند مکرر به چشم می‌خورد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5jx1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.