کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تمرکز غول چینی روی تولید محتوا و هوش مصنوعی / سرمایه‌گذاری بزرگ علی‌بابا روی تابائو

بخش تجارت الکترونیک هلدینگ علی‌بابا تصمیم دارد سرمایه‌گذاری عظیمی روی اپلیکیشن خرید آنلاین خود، تابائو، انجام دهد. شرکت علی‌بابا پس از بازسازی،‌ شش واحد جدید ایجاد کرد تا میزان سرمایه‌گذاری این شرکت را بالا ببرند. به گفته «ترودی دای»، مدیر اجرایی تابائو، این شرکت تابعه تمرکز ویژه‌ای بر تولید محتوا خواهد داشت، زیرا تولید محتوا راهی برای جذب کاربران بیشتر به پلتفرم است. همچنین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای بازرگانان راه‌اندازی خواهد کرد. او می‌افزاید: «ما سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی تولید محتوا انجام خواهیم داد و از این راه تعداد کاربران‌مان را بیشتر خواهیم کرد تا در نهایت کسب‌وکارها و فروشنده‌ها سود بیشتری ببرند.»

اصرار علی‌بابا بر تولید محتوا پاسخی به «دویین»، پلتفرم تولید محتوای ویدئویی بایت‌دنس و سایر پلتفرم‌های مشابه است که به‌طور فزاینده‌ای وارد فضای تجارت الکترونیک شده‌اند. هرچه بیشتر در این پلتفرم‌ها ویدئوهایی در مورد کالاها و خریداری آنها ساخته می‌شود، فشار بر علی‌بابا برای داشتن پلتفرم مشابه بیشتر می‌شود.

علی‌بابا به‌عنوان رهبر تجارت آنلاین کشور چین، در ماه مارس یک بازنگری در عملکرد خود انجام داد و تصمیم گرفت راه را برای واحدهای مختلفش؛ از واحدهای ابری گرفته تا تجارت الکترونیک جهت عرضه در بازار هموارتر کند. «دانیل ژانگ»، مدیر اجرایی علی‌بابا در آن زمان گفت که شرکت در نظر دارد به‌تدریج برخی از واحدها را کنار بگذارد و در عوض واحدهای لجستیکی و خواربارفروشی را آماده و ایجاد کند.

علی‌بابا، همراه با دیگر رهبران فناوری چین، توسعه هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده، زیرا پس از راه‌اندازی چت ‌جی‌پی‌تی شرکت اوپن‌ای‌آی، شرکت‌های بزرگی روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. این شرکت گفته که انتظار دارد در آینده نزدیک مدل زبانی خود، «تونگی کیانون» را در تمام محصولات و خدماتش بگنجاند. این تصمیم علی‌بابا در حالی است که تنظیم‌گران پکن اعلام کرده‌اند بازنگری امنیتی سرویس‌های هوش مصنوعی مولد را قبل از قرار گرفتن در محصولات و خدمات الزامی می‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0dsz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.