کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تقلب، سایبربولی و کلاهبرداری دیجیتال در پلتفرم‌های ایرانی زیر ذره‌بین فروم حکمرانی

موضوع جدی نقض حریم شخصی کاربران پلتفرم‌های ایرانی در نتیجه هک‌شدن و نشت داده، موضوع حقوق مصرف‌کننده در حوزه قیمت‌گذاری، خشونت دیجیتال، فیشینگ و کلاهبرداری و دیگر جرایم سایبری باعث شده موضوعاتی مانند سایبربولی، تقلب، هک و… بیش‌ازپیش در اکوسیستم اقتصاد دیجیتال ایران اهمیت پیدا کند. باتوجه‌به همین اهمیت کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار به‌عنوان مجری رویداد فروم حکمرانی که ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، به موضوعاتی از این دست خواهد پرداخت.

ازجمله اینکه روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، ساعت ۱۴ الی ۱۵ پنلی با موضوع مسئولیت متقابل پلتفرم‌ها و مردم برگزار می‌شود. در این پنل محمدرضا جمالی مدیرعامل نبض‌افزار، مصطفی طهماسبی مدیرعامل سنباد و امیرعلی نجفی، معاون بازاریابی روبیکا بررسی می‌کنند که چرا نوآوران باید مسئولیت‌پذیر باشند و در حال حاضر کدام پلتفرم‌ها و به چه شکل در این حوزه با چالش مواجه هستند.

فروم حکمرانی در سومین روز از نمایشگاه اینوتکس هم موضوع بسیار مهمی را بررسی می‌کند؛ اینکه از نظر حقوقی چه کسی در قبال تقلب، سایبربولی و کلاهبرداری‌های دیجیتال در پلتفرم‌ها و وب فارسی پاسخگو است. در این پنل سیدمهدی نبوی، وکیل دادگستری و مشاور حقوقی کسب‌وکارها، محمدحسین امیری، مدیرعامل استارتاپ حقوقی وینداد و سعید احمدی پویا، معاون نظارت شرکت شاپرک حضور خواهند داشت و از چالش‌های این حوزه به‌ویژه در حوزه املاک و خودرو و معاملات خرد خواهند گفت.

فروم حکمرانی اینوتکس از ساعت ۱۰ تا ۱۸ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سالن فن‌بازار پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود و حضور در آن برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1d9g
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.