کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیرعامل آسیاتک در گفت‌وگو با کارنگ از چالش قطعی برق دیتاسنترهای برج میلاد می‌گوید

یوسفی‌زاده: تلاش کردیم هیچ یک از مشترکان با اختلال در دریافت خدمات مواجه نشوند

از ساعت ۲ بامداد امروز ۱۴ فروردین برج میلاد با قطعی برق روبرو بوده است. با توجه به قرارگیری دیتاسنترهای آسیاتک در برج میلاد این شرکت اعلامیه‌ای منتشر کرد و ضمن اطلاع‌رسانی در خصوص قطعی برق برج میلاد به مشترکان خود در خصوص ایجاد اختلالات احتمالی هشدار داد.  

این شرکت در اعلامیه خود بیان کرده است: «تجهیزات UPS و باتری‌ها به مقدار لازم و در شرایط نرمال سرویس‌دهی فعال هستند و همکاران ما در تلاش هستند مشکل به‌وجودآمده در اسرع وقت بدون وجود هرگونه اختلالی برای شما حل گردد.»


وضعیت upsها و باتری‌ها نرمال است


محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک در خصوص قطعی برق برج میلاد به خبرنگار کارنگ گفت: «برج میلاد پست اختصاصی دارد و برق‌های آن از دو مسیر وارد می‌شوند. به نظر می‌رسد ارتباط با پست ۶۳ کیلووات بالادستی آن از مسیر اول دچار مشکل شده است و پیش از آن که مسیر اول اصلاح شود، مسیر دوم نیز دچار مشکل شده است.»

او درباره تمهیدات آسیاتک در خصوص بروز چنین مشکلاتی توضیح داد: «ما در برج میلاد چند سیستم برای پایداری بالای برق داریم. یک سیستم مختص به تجهیزات upsها و باتری‌ها است که در حال حاضر پایدار و نرمال هستند. سیستم دیگر سیستم ژنراتور است که بعد از چند دقیقه از گذشت قطعی برق به مسیر وارد می‌شود که در حال حاضر فعال است. سیستم اصلی نیز، دو مسیر بودن مسیر برق است که چون این مسیر دچار اشکال شده است ژنراتورها فعال شده‌اند.»


قطعی برق اخیر برج میلاد بیشتر از میزان عرف قطعی‌ها است


او در ادامه درباره زمان قطعی برق گفت: «عرف قطعی برق معمولاً در حدود یک تا دو ساعت است که در صورت بروز قطعی ژنراتورها فعال می‌شوند و به پشتیبانی می‌پردازند. اما در قطعی برق اخیر دو مسیر قطع شده زمان بیشتری برای ترمیم نیاز دارند.»

یوسفی‌زاده درباره علت طولانی شدن قطعی برق اخیر برج میلاد توضیح داد: «ترمیم مسیر اول ممکن است بیست و چهار ساعت زمان لازم داشته باشد، آسیاتک به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کرده است تا آنها در این مدت‌زمان تغییراتی در سایت‌های خود ایجاد نکنند و از سیستم‌های خود در جهت گرفتن back up اطلاعات اطمینان حاصل کنند تا اگر برای ژنراتورها چالش پیش آمد و دچار قطعی برقی کامل شدیم دیتای آن‌ها از بین نرود البته امیدواریم با سیستم‌هایی که به صورت پی‌درپی برنامه‌ریزی شده است این اتفاق رخ ندهد.»

او در پاسخ به خبرنگار کارنگ در خصوص ایجاد مشکلات احتمالی قطعی برق برای کسب‌وکارها گفت: «ممکن است کسب‌وکارهای بسیاری از دسترس خارج شوند. اکنون پلتفرم‌هایی در حوزه حمل‌ونقل، بورس و سایر سایت‌ها از آسیاتک خدمات دریافت می‌کنند که البته با تمهیدات بسیاری که در نظر گرفته شده است از دسترس خارج نخواهند شد.»

یوسفی‌زاده البته تأکید کرد که از زمان قطعی برق برج میلاد، یعنی از ساعت ۲ بامداد تا کنون هیچ سایت و سرویسی دچار اختلال نشده و آسیاتک تنها به جهت پیشگیری به صاحبان سایت‌ها اعلام کرده است تا مراقب خطرات و چالش‌های احتمالی در خصوص دیتاهای خود باشند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6iib
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.