کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

 اطلاعات ۷۳ میلیون کاربر AT&T سر از دارک وب درآورد

شرکت‌های بزرگ مخابراتی همچنان قربانی هکرها می‌شوند

شرکت مخابراتی آمریکایی، AT&T  روز شنبه اعلام کرد که اطلاعات حساب ۷۳ میلیون کاربر فعلی و سابق آن در دارک‌وب منتشر شده است. این اطلاعات در دو هفته گذشته در دارک‌وب منتشر شده‌اند که ممکن است برای فعالیت‌های غیرقانونی توسط مجرمان ناشناس استفاده شوند. شرکت AT&T به مشتریان خود گفته که اطلاعات لو رفته شامل شماره تأمین اجتماعی، شماره تلفن، آدرس ایمیل، نام کامل، تاریخ تولد و آدرس پستی کاربران است. AT&T اعلام کرده که رمز عبور ۷.۶ میلیون نفر از مشتریان خود را بازنشانی کرده است.

AT&T  همچنین گفته که با کمک کارشناسان امنیت سایبری داخلی و خارجی در حال بررسی این مشکل است؛ اما هنوز مشخص نیست که این اطلاعات از این شرکت درز کرده یا یکی از فروشندگان آن. شرکت در بیانیه‌ای گفته است: «در حال حاضر،AT&T  شواهدی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های خود که منجر به حذف مجموعه داده‌ها شود، ندارد.» به گفته AT&T، به نظر می‌رسد این اطلاعات مربوط به سال ۲۰۱۹ و یا قبل از آن باشد و شامل اطلاعات ۷.۶ میلیون نفر از کاربران فعلی و تقریباً ۶۵.۴ میلیون نفر از کاربران سابق این شرکت مخابراتی است.

 این شرکت گفته است که به مشتریانی که اطلاعات آنها درز کرده اطلاع داده و در صورت لزوم هزینه‌های مرتبط را پرداخت می‌کند.

 لازم به ذکر است که اخیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله دو رقیب بزرگ شرکت AT&T، وریزون و تی‌موبایل، دچار مسائل مشابه شده‌اند و مشکلات اطلاعاتی را تجربه کرده‌اند. وریزون در طول سال‌های گزارش‌های متعددی از مشکلات امنیتی خود داده بود. همچنین تی‌موبایل حداقل ۸ بار با چنین مشکلاتی مواجه شده است؛ برای مثال این شرکت در سال ۲۰۲۱ مورد حمله هکرها قرار گرفت که در این حمله اطلاعات میلیون‌ها مشتری به سرقت رفت.

باید یادآور شد که ماه گذشته در قطعی سرویس تلفن همراه AT&T بیش از ۱.۷ میلیون مشتری تحت تاثیر قرار گرفتند که خدمات ۹۱۱ را در برخی ایالت‌ها مختل کرد. این شرکت اعلام کرد که علت این اتفاق مشکلات فنی بوده نه حملات سایبری.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6li9
منبع واشنگتن پست
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.