رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تنسنت هم به سرنوشت علی‌بابا دچار می‌شود؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بعد از فروپاشی هلدینگ عظیم علی‌بابای چین که با دستگیری و ناپدید شدن مدیرعامل و بنیان‌گذار آن شروع شد و هنوز هم معلوم نیست این کسب‌وکار بزرگ اینترنتی چین به چه سرنوشتی دچار شده یا خواهد شد، حالا به نظر می‌رسد ادامه سیاست‌های سرکوب و محدودسازی شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در این کشور ضربات دیگری به این بخش از اقتصاد چین وارد کرده است.

در تازه‌ترین تحول از تأثیر سیاست بر فناوری در چین، هلدینگ تنسنت (Tencent) به‌عنوان یکی از غول‌های بازار فناوری چین نسبت به روند کنترلگری این کشور در حوزه فناوری واکنش نشان داده و ارزش سهام خود به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت چینی را از دست داد. سهام هنگ‌کنگ از زمان اوج خود در ژانویه ۲۰۲۱ تا به حال حدود ۶۴ درصد سقوط کرده است.
سقوط ارزش سهام تنسنت که یکی از بزرگ‌ترین ریزش‌های سهام در جهان محسوب می‌شود، تنها یکی از هزاران آمار کاهشی و منفی است که حوزه فناوری و نوآوری چین این روزها با آن دست به گریبان است.

کنترل و سرکوب شدید پکن در حوزه فناوری که زمانی حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح جهانی داشت، سرمایه‌گذاران را ترسانده و نوآوری را در زمانی که هزینه‌های تبلیغاتی کاهش یافته، محدود کرده است.
مشکلات اخیر تنسنت نشان می‌دهد این شرکت می‌تواند اولین شرکت از بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری باشد که پیامدهای سرکوب پکن، سرمایه‌گذاری‌های ضعیف‌تر و بادهای ناملایم اقتصادی را احساس می‌کنند.

تنسنت یک هلدینگ چینی است که در زمینه ارائه خدمات شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی، پورتال‌های وب، تجارت الکترونیک، آنتی‌ویروس‌ها، مرورگر وب، بازی‌های چندنفره آنلاین (مانند پابجی موبایل) و خدمات ارزش افزوده مخابرات فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g4eb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.