کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چه کسی ارزش کارم را درک می‌کند؟

بر اساس داده‌های اخیر، مسئله پاداش برای کارمندان اهمیت بیشتری پیدا کرده است

سایت بررسی محل کار کامپربلی اخیراً رتبه‌بندی سالانه مکان‌هایی را منتشر کرده که بهترین پاداش را به کارمندان‌شان می‌دهند. ادوبی رتبه اول را در فهرست متمرکز بر شرکت‌های بزرگ یعنی شرکت‌هایی با بیش از ۵۰۰ کارمند دارد. «جیسون نظر»، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل کامپربلی گفت: «حقوق منصفانه همیشه یک عامل مهم بوده، اما امروزه شرکت‌ها برای جذب و حفظ استعدادهای برتر، باید پاداش رقابتی را در سراسر سازمان ارائه دهند. شرکت‌های برتر در فهرست امسال با گسترش و افزایش دستمزد و مزایا برای برآورده‌کردن انتظارات جدید کارکنان، سطح توقع را افزایش داده‌اند.»


پاداش مهم است


افرادی که تصمیم به تغییر شغل می‌گیرند، ممکن است به «پاداش رقابتی» اهمیت دهند. مؤسسه نظرسنجی گالوپ در اکتبر ۲۰۲۱ از بیش از ۱۳ هزار کارگر آمریکایی در مورد مهم‌ترین عواملی که آنها هنگام تصمیم‌گیری برای تغییر کار خود به آن فکر می‌کردند، پرسید. گالوپ دریافت که ۶۴ درصد «دستمزد و مزایا» را «بسیار مهم» و بالاتر از نگرانی‌های دیگر مانند «ثبات و امنیت شغلی بیشتر» (۵۳ درصد) و «تعادل بیشتر کار و زندگی و رفاه شخصی بهتر» (۶۱ درصد) ذکر کردند.

«بن ویگرت» از گالوپ در ماه فوریه در پستی نوشت: «همان‌طور که یافته‌های ما نشان می‌دهد، درآمد برای مردم مهم است، اما آنها تنها روی حقوق خود تمرکز نمی‌کنند و از چیزهای دیگر نمی‌گذرند. غرامت به‌طور طبیعی با توسعه، رشد، پاداش و به رسمیت شناختن در‌هم‌تنیده است. با توجه به تورم بالای امروزی و با توجه به افزایش میانگین درآمد در سال آینده که به‌طور بالقوه کمتر از تورم خواهد بود، ممکن است کسانی که تغییر شغل می‌دهند و سایر کارگران به بسته درآمدی شرکت اهمیت دهند.»

برای رتبه‌بندی کامپربلی در مورد درآمد برتر، کارکنان شرکت‌های مختلف به‌طور ناشناس به سؤالاتی در مورد پاداش کارفرمای خود پاسخ دادند. سپس کامپربلی از این داده‌ها که از اواسط سپتامبر ۲۰۲۱ تا اواسط سپتامبر ۲۰۲۲ جمع‌آوری شد، برای ایجاد بهترین رتبه‌بندی درآمدی استفاده کرد.

گوگل در رتبه پنجم این فهرست قرار گرفت. چگ، زیپ ریکروتر و متا سه شرکت دیگری بودند که در نسخه ۲۰۲۲ این رتبه‌بندی سالانه رتبه بالایی کسب کردند.

کامپربلی نسخه‌‌های دیگری از این رتبه‌بندی را نیز منتشر می‌کند که بر شرکت‌های کوچک و متوسط یا محل‌های کاری با ۵۰۰ کارگر یا کمتر متمرکز است. برنامه‌ساز ردیابی بسته روت در صدر فهرست شرکت‌های کوچک و متوسط با بهترین پاداش قرار دارد. روت همچنین در صدر فهرست اخیر کامپربلی از شرکت‌های کوچک و متوسطی قرار دارد که کارکنان آن شادترین‌ها هستند.


کارمندان کدام شرکت‌ها شادترند؟


برخی افراد از مزایای ارائه‌شده در شرکت خود ناراضی هستند، احساس فرسودگی می‌کنند، نگران دستمزد خود با توجه به تورم بالا هستند یا به‌طور کلی از جایی که کار می‌کنند، لذت نمی‌برند. دلایلی از این دست باعث شده که برخی افراد شغل خود را ترک کنند.

با این حال، آخرین فهرست سالانه کامپربلی به مکان‌هایی که مردم می‌گویند از شغل خود لذت می‌برند، نگاه می‌کند. سایت بررسی محل کار از پاسخ‌های ناشناس کارمندان برای ایجاد فهرست مکان‌هایی که به نظر می‌رسد شادترین کارگران را دارند، استفاده کرد.

جیسون نظر می‌گوید: «داده‌های ما نشان می‌دهد که شادترین کارمندان اغلب کسانی هستند که توسط کارفرمایان خود و از طریق عوامل مختلفی مانند پاداش رقابتی، اهداف روشن، تعادل بین کار و زندگی و یک شوق کلی برای کار در سازمان‌شان، احساس ارزشمندی می‌کنند. شرکت‌های دارای رتبه برتر در فهرست سالانه ما در برآوردن نیازهای کارکنان خود در این عوامل بسیار مهم، موفق هستند.»

پلتفرم سی‌آر‌ام هاب اسپات در آخرین رتبه‌بندی محل کار کامپربلی به‌عنوان شرکت بزرگ با شادترین کارکنان معرفی شد و از رتبه سوم سال گذشته به رتبه اول امسال در فهرست شرکت‌های بزرگ رسید، در حالی که ادوبی از اول به سوم سقوط کرد. رینگ سنترال نیز دوم شد.

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، در فهرست امسال شادترین کارمندان در شرکت‌های کوچک و متوسط، یا آنهایی که ۵۰۰ کارگر یا کمتر دارند، برنامه‌ساز ردیابی بسته روت در رتبه اول قرار دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/u0k6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.