کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تهدیدهای جدید جهان سلامت

مهم‌ترین مخاطرات فناوری سلامت در 2022 چه هستند؟

مؤسسه ECRI در گزارش سالانه خود درباره سه تهدید اساسی سلامت در 2022 هشدار داد. بر اساس این گزارش، حملات سایبری، کمبودهای زنجیره تأمین و آسیب در پمپ‌های تزریق ویژه بیماران کووید، تهدیدهای جدید جهان سلامت هستند. بر اساس فراوانی این چالش‌ها، امنیت سایبری در صدر این فهرست قرار دارد.

بر اساس گزارش مذکور، مهم‌ترین چالش‌های پیش رو یا قابل اجتناب هستند یا با مدیریت دقیق فناوری سلامت می‌توان آنها را به حداقل رساند، ولی نیازمند فوریت در ارائه راه‌حل هستند. در گزارش ECRI که گروهی از محققان آن را گرد آورده‌اند، آمده که حوادث سایبری صنعت مراقبت‌های بهداشتی باعث اختلال در عملیات تجاری و مراقبت از بیمار می‌شود.

بر اساس این گزارش پیامدهای ناشی از کووید 19 همچنان در فهرست مهم‌ترین چالش‌های سلامت قرار دارد و کمبودهای زنجیره تأمین و کمبودهای اقلام اضطراری و نتایج ضعیف پزشکی در مراقبت از راه دور مهم‌ترین مسائل پیوسته با کووید هستند که جهان در 2022 با آن درگیر است.

محققان در این هشدار درباره جهش ناگهانی مراقبت‌های از راه دور در عصر کووید نوشته‌اند: در طول این بحران برنامه‌های مراقبت از راه دور به‌سرعت اجرا می‌شدند، بدون اینکه پیش‌بینی و زمان کافی برای گردش کار میان نیروهای بهداشت و سلامت را داشته باشند.

گزارش ECRI همچنین زنگ خطر را درباره ارتباطات بی‌سیم در مناطق فاقد وای‌فای به صدا درآورده و نوشته که خدمات از راه دور برای مناطقی با اتصالات ضعیف باید با راه‌حل‌های جدیدی ارائه شود؛ زیرا این نقص می‌تواند مراقبت اورژانسی از بیمار را به تأخیر بیندازد و فاجعه بیافریند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uptu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.