جذب سرمایه ریفت برای توسعه دائو

پروژه‌های دائو و دیفای برای توسعه خود به ابزار و زیرساخت مناسب نیاز دارند

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دائوها یا همان سازمان‌های غیرمتمرکز خودران به‌شدت در ۱۲ ماه گذشته رشد کرده‌اند و در حال جایگزین‌کردن خود به جای ساختارهای سنتی شرکتی هستند. مفهومی که تأکید دارد می‌توان مدیریت و حاکمیت را با کمک رمزنگاری و شبکه‌های بلاکچین، غیرمتمرکز کرد و بسیاری از ساختارهای متمرکز و عمودی فعلی را با این شیوه جدید حکمرانی بهینه و البته مردمی‌تر کرد.

در آخرین مورد از تب داغ دائو، استارتاپ دریفت‌فایننس که یک پروتکل غیرمتمرکز را توسعه می‌دهد، موفق به جذب سرمایه ۱۸ میلیون دلاری شده است، اما نکته جالب در مورد این ماجرا ترکیب سرمایه‌گذاران ریفت است؛ حضور بازوی سرمایه‌گذاری کوین‌بیس و البته ورود پروژه‌هایی چون پلی‌گان، آوه، ترا و هشد به‌عنوان سرمایه‌گذار در این کسب‌وکار دائویی.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بین ۱۰ تا ۲۰ هزار پروژه دائو در سراسر دنیا در حال فعالیت و توسعه هستند، اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۲ این تعداد به یک میلیون پروژه برسد. یکی از دلایل این رشد هم توسعه ابزارها و زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های دائو توسط شرکت‌هایی چون ریفت خواهد بود.

«آستین کینگ»، بنیان‌گذار ریفت در همین رابطه گفته توسعه ابزارهای درست و مورد نیاز یکی از میان‌برهای همه‌گیر شدن کسب‌وکارها و پروژه‌های مبتنی بر حکمرانی غیرمتمرکز شرکتی یا همان دائو خواهد بود. به اعتقاد او در حال حاضر زیرساخت‌ها و ابزارهای مورد نیاز دیفای و دائو مهم‌ترین نقطه و مانع توسعه اکوسیستم‌های غیرمتمرکز است؛ بنابراین سرمایه‌ جذب‌شده این استارتاپ صرف شکل‌دهی به تیم و البته کامیونیتی دائو ریفت خواهد شد.

ریفت سال گذشته نسخه بتای خود را روی شبکه اصلی اتریوم بالا آورده بود و دائوهای دیگری از جمله فانتوم، ترا، اینجتیو و یونیلد را به پروژه خود اضافه کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dc3g
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.