کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کنگره در اختلاف

معافیت مالیاتی برای نقل‌وانتقالات رمزارزی کوچک

چهار عضو کنگره آمریکا – دو دموکرات و دو جمهوری‌خواه – لایحه‌ای را پیشنهاد داده‌اند که برای کاربردی‌تر کردن استفاده روزمره از دارایی‌های دیجیتال طراحی شده است. در حال حاضر، مصرف‌کنندگان موظف‌اند هرگونه تغییر در ارزش یک ارز دیجیتال در برابر دلار آمریکا را از زمانی که آن را خریداری کرده‌اند تا زمانی که در یک تراکنش استفاده می‌شود، گزارش دهند. این امر به‌عنوان درآمد مشمول مالیات محاسبه می‌شود.

قانون مالیات منصفانه بر رمزارزها که توسط این اعضا پیشنهاد شده، تراکنش‌های شخصی انجام‌شده با ارز دیجیتال را زمانی که سود آن ۲۰۰ دلار یا کمتر باشد، معاف می‌کند. «سوزان دلبن» و «دیوید شوایکرت» این لایحه را روز پنجشنبه ارائه دادند. دلبن در بیانیه‌ای گفت که کد مالیاتی ایالات متحده برای حمایت از رشد در اقتصاد دیجیتال باید تکامل یابد.

او گفت: «قوانین قدیمی در مورد رمزارزها، پتانسیل آن را برای استفاده در زندگی روزمره ما در نظر نمی‌گیرند، در عوض آن را بیشتر شبیه یک سهام یا ETF می‌دانند. با این حال، رمزارزها در چند سال گذشته با فرصت‌های بیشتر برای استفاده از آنها در زندگی روزمره به‌سرعت تکامل یافته است. دلبن و شوایکرت در ژانویه ۲۰۲۰ نیز لایحه‌ای به همین نام ارائه کرده بودند.

البته این طرح در صحن مجلس رأی نیاورد. سخنگوی نماینده آریزونا تأکید کرد که نماینده کنگره به‌دنبال گنجاندن چنین اقداماتی در قوانین به‌عنوان راهی برای گسترش استفاده از ارز دیجیتال در زندگی روزمره خواهد بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/br4g
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.