رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جذب سرمایه هشت میلیون دلاری فورو

«فورو» یک استارتاپ فین‌تکی در ایالات متحده است که به تسریع و تسهیل وام‌های تجاری کمک می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

«فورو» یک استارتاپ فین‌تکی در ایالات متحده است که یک پلتفرم دیجیتال برای کمک به دموکراتیک‌کردن دسترسی به سرمایه کسب‌وکار ایجاد کرده است. فورو پس از یک دور سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری، از سکوت و خفا بیرون آمده و مورد توجه عموم قرار گرفته است.

فورو کسب‌وکارهای متوسط را با مؤسسات مالی مرتبط می‌سازد تا نیاز آنها به سرمایه را برآورده کند. این شرکت که مقر آن در کارولینای شمالی است، می‌گوید امیدوار است با افزایش حجم وام‌های تجاری، به شرکت‌ها کمک کند تا از عدم اطمینان اقتصادی فعلی خلاص شوند.

روشی که فورو برای انجام کارها در پیش می‌گیرد، فرایندها را تسریع می‌کند. برای مثال روند اولیه بررسی تقاضای وام می‌تواند ۳۰ روز طول بکشد و متقاضیان که درخواست آنها پذیرفته می‌شود، باید ۱۰۰ روز منتظر بمانند تا وجه به حساب آنها واریز شود.

اما این پلتفرم که توسط تیمی با چندین دهه تجربه در زمینه فناوری، مالی و وام‌های تجاری ساخته شده، تمام این فرایندها را کوتاه می‌کند. این دور سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری که اولین دور تأمین مالی فورو محسوب می‌شود،‌ به رهبری تی‌تی‌وی کپیتال و با مشارکت فین کپیتال، کورولیشن ونچرز و ای‌ام‌ای کلاد ونچرز انجام شده است.


این زمان‌بندی‌ها تصادفی نیست


دیو گادزمن، مدیرعامل فورو می‌گوید: «حتی در شرایط عدم اطمینان اقتصادی، سرمایه همیشه در دسترس است. فقط شرایط کمی سخت‌تر می‌شود. وام‌دهندگان سخت‌تر تصمیم می‌گیرند و انتخاب می‌کنند. کسب‌وکارها محافظه‌کارتر می‌شوند و به دنبال راهنمایی می‌گردند که به چه کسی نزدیک شوند و چگونه داستان خود را به بهترین نحو بگویند تا بودجه مورد نیاز خود را تضمین کنند.

فورو کمک می‌کند تا کسب‌وکارها بهتر و راحت‌تر سرمایه موردنیاز خود را تأمین کنند. وام‌دهندگان هم می‌توانند به مجموعه‌ای از کسب‌وکارهای از پیش بررسی‌شده دسترسی داشته باشند. وام‌دهندگان می‌توانند کسب‌وکارهایی را که با پارامترهای وام‌دهی آنها مطابقت دارند، انتخاب کنند.»

گادزمن می‌افزاید: «واقعیت این است که بازاری غیر‌قابل پیش‌بینی در حال ظهور است. فورو فرایند ساده‌تر و عینی‌تری را برای وام‌دهی تجاری ارائه می‌دهد، آن هم در زمانی که بیشترین نیاز به آن وجود دارد.»

هیو مک کول جونیور، سرمایه‌گذار و بنیان‌گذار فورو و مدیرعامل و رئیس سابق بانک آمریکا می‌گوید: «هدف افزایش دسترسی به سرمایه، به‌ویژه برای صاحبان مشاغل در جوامع محروم، چیزی است که فورو را متمایز می‌کند. بنیان‌گذاران فورو پلتفرمی را ایجاد کرده‌اند که فرایند وام‌دهی را ساده می‌کند و استراتژی‌های وام‌دهی را برای مؤسسات مالی افزایش می‌دهد و برای صاحبان مشاغل فرصت‌ها، ابزارها و اعتمادی را که برای رشد کسب‌وکار خود نیاز دارند،‌ فراهم می‌کند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hqjn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.