کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آمازون به دنبال نیروی کار ارزان!

راهبرد جدید استخدام، آن هم از بین دانشجویان بدون سابقه کار

یادداشت فاش‌شده آمازون از استراتژی جدید استخدام در این شرکت پرده برمی‌دارد. این غول تجارت الکترونیک طبق یادداشت داخلی بررسی‌شده توسط یک وب‌سایت خبری اعلام کرده فقط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان جدید را برای موقعیت‌های نرم‌افزاری سطح ابتدایی استخدام می‌کند. این تغییر در ۲۵ ژانویه ۲۰۲۳ اعمال شده است.

افرادی که بیش از ۱۲ ماه است از دانشگاه خارج شده‌اند، دیگر واجد شرایط پایین‌ترین موقعیت مهندسی توسعه نرم‌افزار به نام SDE-1 نخواهند بود. این بدان معناست که استخدام از برنامه‌های دانشجویی در حال حاضر یک اولویت حتی بالاتر است. کارشناسان می‌گویند این تغییر «جهانی و در سراسر آمازون» رخ خواهد داد و شامل همه بخش‌ها می‌شود و استثنائات آن به تأیید مدیران ارشد هر بخش یا بالاتر نیاز خواهد داشت.

این احتمالاً یک روش کاهش هزینه برای شرکت آمازون خواهد بود که این روزها در زمینه حقوق کارمندان بدنام و مقتصد لقب گرفته است. این استراتژی جدید آمازون گویا گروهی از کارگران جوان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را هدف قرار می دهد و در میانه یک تجدید ساختار عمده این شرکت رخ می‌دهد. آمازون در این اواخر چندین هزار کارمند باسابقه خود را به دلیل رکود اقتصاد آمریکا اخراج کرده و اعلام کرده سیاست‌های صرفه‌جویانه زیادی را در پیش خواهد گرفت.

نقدهای بسیاری به یکی از ثروتمندترین شرکت‌های خرده‌فروشی دنیا درخصوص سیاست‌های اخراج و استخدامش وارد است و بسیاری از اتحادیه‌های کارگری می‌گویند این شرکت بیشتر روی پول درآوردن تمرکز دارد تا حقوق منابع انسانی خود. به نظر می‌رسد با درج این سیاست جدید که تلاش دارد نیروی کار ارزان بیشتری را جایگزین نیروهای اخراج‌شده کند، سروصدای بسیار زیادی به پا خواهد کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/eoax
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.