کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جلوی انسداد نوآوری را بگیرید

مقاومت سازمان‌های مراقبت بهداشتی در برابر نوآوری پدیده‌ای جهانی است

هوارد روزن، ایده‌پرداز HealthIT، در یادداشتی با اشاره به مشکلاتی که پیش روی نوآوری در حوزه سلامت قرار دارد، نوشته است: کار با ارائه‌دهندگان فناوری اطلاعات سلامت نشان می‌دهد که آن‌ها تمایلی به پیشتازی در نوآوری سلامت ندارند. کووید 19 نیاز به خدمات از راه دور را بسیار بالا برد ولی این تقاضا بیشتر از سوی بیماران بود، نه ارائه‌دهندگان. تجربه نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری اطلاعات سلامت ترجیح می‌دهند که در بستر فعلی رقابت کنند، حتی اگر فرصت، نوآوری و ایده‌های نو از بین برود.

من با بیش از 15سال فعالیت در فضای نوآوری سلامت و دیدن نیازهای آینده مشتریان این اکراه و بی‌میلی را متوجه می‌شوم. برخی از دلایل این تردیدها عبارتند از سوختن راه‌حل‌هایی که آن‌ها را بهترین راهکار می‌دانستیم، پزشکان و سیستم‌های مراقبتی که نمی‌خواهند دائما ابزارهای جدیدی به کار آن‌ها اضافه شود، کمبود بودجه برای خرید و اجرای روش‌های نوآورانه، فقدان راهکاری که دولت یا بیمه هزینه خرید و استقرار این نوآوری‌ها را پوشش دهد و در نهایت عدم ریسک‌پذیری در شغل مطمئنی که اکنون در اختیار دارند. این دلایل معتبر و ناشی از تجربیات گذشته به نظر می‌آیند ولی از نگاه من بهانه انجام ندادن کار هستند. پیش از همه‌گیری کووید 19 هم محدودیت استفاده از تله‌هلث (Telehealth) نشان داد که این بیماران نبودند که از استفاده از ابزارهای راه دور پرهیز می‌کردند، بلکه مراکز مراقبتی یک‌طرفه تصمیم می‌گرفتند و دلیل اکراه آنان این بود که بیماران این نوع راه‌حل را نمی‌خواهند.


برای سلام دوباره به نوآوری و غلبه بر تردیدها این راهکارها را پیشنهاد می‌کنم:
1- وجود یک قهرمان به‌ عنوان تصمیم‌گیر قدرتمند و مرجع مورد اعتماد در سازمان که نیاز به نوآوری را بداند و به درک آن کمک کند، لازم است.
2- بر رکود و تردید غلبه کنید و نشان دهید که یک راه‌حل نو به مشتری شما کمک می‌کند، از رقبا پیش می‌افتید، به فرد قدرتمند کمک می‌کنید و در شغل خود رشد می‌کنید.
3- بسیاری از کارآفرینان به‌اشتباه برنامه‌ها را با هزینه کم و انگیزه پایین آزمایش می‌کنند و شاهد اتفاق جالبی نیستند. باید رویکرد خود را به اولین راهکارها تغییر دهید و بودجه بیشتری در نظر بگیرید و عزم خود را به مشتریان نشان دهید.
در نهایت باید تأکید کنم که ایستادگی در برابر نوآوری در شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی نباید استراتژی شما برای رهبری شرکت باشد. این به نفع شرکت، کارکنان و مشتریان نیست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/h0vf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.