کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

حل مشکل داروی تقلبی / بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سلامت در پاکستان

استارتاپ سلامت «مدزین‌مور» پاکستان اعلام کرد که بیش از ۱۱.۵ میلیون دلار را در دور سرمایه‌گذاری پیش از سری A جمع‌آوری کرده است. این بزرگ‌ترین بودجه تأمین‌شده توسط یک شرکت فناوری سلامت در پاکستان است.

در سپتامبر ۲۰۲۰، این استارتاپ ۲.۶ میلیون دلار جمع‌آوری کرده بود که مجموع بودجه را از زمان آغاز به کار به بیش از ۱۴ میلیون دلار می‌رساند. این شرکت یک پلتفرم تحویل دارو برای مصرف‌کنندگان و داروخانه‌های خرده‌فروش است که قصد دارد مشکلات اساسی مربوط به خرید دارو و محصولات سلامتی را برطرف کند. یکی از این مشکلات، بر اساس بیانیه این شرکت، پر شدن بازار داخلی از داروهای تقلبی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۵ تا ۴۰ درصد از کل داروهای تجویز شده تقلبی‌ یا بی‌اثر هستند.

این شرکت گفته به دنبال رسیدگی به این موضوع و بهبود در دسترس بودن و سهولت دسترسی به داروهای معتبر در سراسر پاکستان است. این استارتاپ مستقیماً با شرکت‌های داروسازی و توزیع‌کنندگان مجاز برای فروش محصولات با قیمت‌های رقابتی همکاری می‌کند. یکی از بهبودهایی که این استارتاپ در زنجیره تأمین ایجاد کرده، این است که دارو پس از درخواست از طریق تحویل در همان روز و روز بعد در دسترس داروخانه‌ها و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

اسد خان، یکی از بنیان‌گذاران این استارتاپ می‌گوید پاکستان، جایی است که هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی عمومی تنها ۱.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی است و ۵۵ درصد از کل هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی از جیب مردم هزینه می‌شود. بنابراین اطمینان از دسترسی به داروهای مقرون‌به‌صرفه و معتبر ضروری است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pzw8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.