حمله DDoS به پیام‌رسان‌های داخلی دفع شد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیرعامل زیرساخت در شبکه اجتماعی جدید ویراستی، که بی‌شباهت به توییتر نیست از حمله DDoS به پیام‌رسان‌های داخلی خبر داده و گفته جلوی این حمله گرفته شده است.

امیرلاجوردی در این شبکه تازه وارد بومی اعلام کرده که دقایقی پیش و به گفته او در اوج استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی، حمله‌های شدید منع خدمت توزیع شده (DDoS) از خارج کشور برای جلوگیری از سرویس‌دهی مناسب پیام‌رسان‌ها آغاز شده است.

او همچنین از دفع این حملات به کمک سرویس‌های امنیتی داخلی خبر داده و نوشته است:‌ «با سرویس DDoS Mitigation که ساخت ایران است جلوی حمله گرفته شده است. لاجوردی تاکید کرده که چتر مقابله با این حمله‌ها شامل تمام سرویسهای داخلی خواهد شد.

لاجوردی توضیح بیشتری در این زمینه نداده و تماس کارنگ با زیرساخت در مورد جزییات این اتفاق هم تا این لحظه بی‌پاسخ مانده است.

اخیرا هم وزیر ارتباطات گفته بود یکی از دلایل کاهش سرعت اینترنت در ایام اخیر حملات سایبری بی‌سابقه از خارج به سرویس‌های داخلی است.

همچنین طبق شنیده‌های کارنگ در یک هفته گذشته شبکه شاپرک نیز تحت حملات گسترده سایبری قرار داشته که تراکنش‌های داخلی را تحت تاثیر قرار داده، با این حال طبق شنیده‌ها شاپرک توانسته این حملات را دفع کند و وضعیت تراکنش‌ها را به حالت عادی بازگرداند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kcnl
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.