کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
یک ویدئوی وایرال تیکتاک که نشان میدهد کارمند سابق «لوو» در حال تلاش برای برداشتن یک جعبه سنگین از قفسهای بلند است و برای کمک فریاد میزند، بحثی را در میان کارمندان این شرکت به راه انداخته است؛ آیا این فروشگاه زنجیرهای ایمنی را در اولویت قرار داده و آموزش کافی به کارمندان ارائه میدهد؟
یکی از کارمندان سابق لوو که ۱۴ سال در فروشگاهی در اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا کار میکرد، به اینسایدر میگوید: «آنها در مورد ایمنی ما را نصیحت میکنند، اما در واقع ایمنی بعد از هر چیز دیگری قرار دارد.» این شخص به دلیل نگرانی از حفظ حریم خصوصی خواسته ناشناس بماند اما هویت او برای اینسایدر شناختهشده است.
اما همه کارمندان احساسات مشابهی ندارند. در واقع برخی کارمندان به اینسایدر گفتهاند که آموزشهای ایمنی لوو جزو بهترینهایی است که در صنعت خردهفروشی دیدهاند. یکی از مدیران سابق لوو در تاکوما، واشنگتن میگوید: «بدون شک آنها ایمنی را سرلوحه هر کاری قرار میدهند. من بیش از ۲۰ سال است که سمت مدیریتی دارم و میتوانم بگویم که لوو بهترین ارزشها و رویههای اصلی ایمنی را دارد.»
اینسایدر با بیش از ۱۲ کارمند فعلی و سابق این فروشگاه در مورد تجربیات آنها در لوو صحبت کرد. در حالی که برخی با اشتیاق از پروتکلهای ایمنی شرکت دفاع کردند، برخی دیگر گفتند که حادثه نشان دادهشده در تیکتاک، مشابه تجربه آنهاست.
لوو به درخواستها برای اظهارنظر پاسخ نداد. لری کاستلو، سخنگوی لوو در پاسخ به داستان قبلی به اینسایدر گفته بود که رفتار نشان دادهشده توسط آن کارمند در تیکتاک برخلاف آموزشهایی است که لوو ارائه میدهد.
اما آموزش ایمنی لوو شامل چه مواردی است؟ لوو کارکنانش را آموزش میدهد تا از طریق ترکیبی از دورههای آنلاین و تجربیات عملی، از تجهیزاتی مانند لیفتراک و نردبان استفاده کنند. یکی از کارمندان فعلی لوو در تنسی به اینسایدر میگوید: «هر کارمندی که از دستگاه مشاهدهشده در تیکتاک استفاده میکند – یک بالابر برقی با قابلیت راندن بالیمور – قبل از کسب تأییدیه کار کردن با آن در یک دوره آموزشی، باید یک دوره عملیاتی و ایمنی را طی کند. پس از اتمام دوره، آنها باید همراه با سرپرستی کار کنند که اجازه مربیگری را دارد و سپس کارمند باید نشان دهد که دانش استفاده صحیح از دستگاه را در موقعیتهای مختلف دارد.»
وی میافزاید: «این نوع آموزش برای هر تجهیزات برقی لازم است و هر کارمند آموزش روزانه و هفتگی دارد.»
اما به عقیده برخی، تمرینات عملی جایی است که لوو در آن ضعیف عمل میکند. یکی از کارمندان سابق میشیگان لوو میگوید: «آموزش تجهیزات برقی در مقایسه با هر محیط خردهفروشی دیگری یک شوخی است. شما یک فیلم آموزشی تماشا میکنید و آنها به شما اجازه کار میدهند.»
یکی دیگر از کارمندان سابق لوو در یک فروشگاه لوئیزیانا به اینسایدر میگوید که اقدامات احتیاطی روی کاغذ خوب است، اما وقتی نوبت به ما کارگران طبقه پایین میرسد، بسیاری از اقدامات حذف میشوند. او میافزاید: «ما در موقعیتهای بسیاری قرار گرفتهایم که برای آنها آموزش ندیدهایم. ما فقط بر اساس یک مثال پایه آموزش میبینیم که در آن همه چیزهایی که برای انجام کار خود نیاز داریم در دسترس است. اما وقتی صحبت از کار واقعی میشد، هرگز اینطور نبود و مشکلات بسیاری پیش میآمد.»
کارمند سابق لوئیزیانا میگوید: «ممکن است کارمندانی که به دلیل کمبود نیروی انسانی یا تعامل با مشتریان بیحوصله احساس فشار میکنند، در نهایت از تجهیزات استفاده نادرست کنند.»