خرده‌فروش بزرگ تغییر می‌کند

والمارت با استفاده از پلتفرم زیکیت امکان پرو مجازی را برای خریداران لباس از خانه فراهم خواهد کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با گذشت تقریبا دو سال از پاندمی کرونا، بسیاری باور دارند که این پاندمی جهان را برای همیشه تغییر داده است و قرار نیست پس از پایان آن همه‌چیز به روال سابق بازگردد. یکی از مهم‌ترین این تغییرات افزایش تقاضا برای خرید آنلاین است. شاهد این مدعا نیز افزایش سود سایت‌های خرده‌فروشی مثل آمازون در این دوره است.

احتمالا بسیاری به خرید مجازی لباس علاقه‌ای ندارند. دلیل عدم تمایل این افراد، روشن و قابل درک است. لباس را نمی‌شود بدون پرو و تن زدن خرید. درست است که در یکی، دو سال اخیر خرید لباس به‌ صورت مجازی نیز افزایش یافته است، اما این نگرانی برای خریداران همچنان پابرجاست که چطور می‌شود لباسی را بدون پرو کردن خرید.

اخیرا شرکت والمارت خبر داد که امکان جدیدی را برای خریداران لباس به‌ صورت مجازی ایجاد کرده است. این شرکت اعلام کرد که استارتاپ اسرائیلی Zeekit را خریده است. والمارت یک شرکت بزرگ خرده‌فروشی آمریکایی است که در لیست بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در رتبه اول قرار دارد.

شاید بتوان زیکیت را یکی از نمونه‌های خوب در شناسایی درست نیازهای مشتری‌ها دانست. بنا بر برخی از آمارها، خریداران 40 درصد از لباس‌هایی را که به ‌صورت مجازی می‌خرند، پس می‌فرستند.

این استارتاپ با کمک تکنولوژی، اتاق پرو مجازی برای خریداران لباس فراهم کرده است. پلتفرم زیکیت با استفاده از بینایی کامپیوتر و فناوری‌های هوش مصنوعی این امکان را به کاربر می‌دهد تا هر لباسی را که می‌خواهد روی بدن خود تست کند تا ببیند موردپسندش قرار می‌گیرد یا نه. برای انجام این کار، مشتری پیش از انتخاب لباس، عکسی از خود را روی سایت آپلود می‌کند.

استفاده از این فناوری هم برای مشتری‌ها و هم برای والمارت مزایای زیادی دارد. مشتری‌ها با استفاده از این فناوری تجربه خرید بهتری خواهند داشت و از سوی دیگر هزینه‌هایی مثل تعویض یا پس فرستادن کالا برای والمارت پیش نخواهد آمد.

به‌زودی این امکان برای خریداران فراهم خواهد آمد که بتوانند محصولات برندهایی معتبر را به‌ صورت مجازی پرو کنند. والمارت هنوز تاریخ دقیقی برای استفاده از فناوری زیکیت در وبسایت خود ارائه نداده است، اما به‌ محض اینکه این کار انجام شود، خریداران قادر

خواهند بود عکسی از خود را روی سایت بارگذاری کنند یا از میان تصاویر مدل‌هایی که روی سایت تدارک دیده شده است، یکی را که از نظر ویژگی‌های جسمانی به آن‌ها نزدیک‌تر است انتخاب کنند و لباس‌ها را روی آن تست کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب زیکیت این است که خریداران می‌توانند این تصاویر را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارند و نظر آن‌ها را هم درباره لباسی که انتخاب کرده‌اند جویا شوند.

بخش دیگری که زیکیت دارد، پیشنهادهایی است که به شما برای خرید لباس می‌دهد. این سیستم توصیه‌گر را در اکثر سایت‌های خریدوفروش آنلاین نیز می‌بینیم. اما در اینجا با توجه به تکنولوژی‌های هوش مصنوعی استفاده‌شده در آن، پیشنهادها بسیار دقیق‌تر است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ady7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.