رسانه اقتصاد نوآوری ایران

درخواست هولمز برای حبس خانگی

پرده جدیدی از ماجرای ترانوس

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

الیزابت هولمز پیش از صدور حکمش که قرار است در هفته آینده اتفاق بیفتد، درخواست کرده که در خانه خودش به مدت 18 ماه به حبس محکوم شود. وکلای دادگستری گفته‌اند که رفتن به زندان می‌تواند برای او الزامی نباشد، زیرا هولمز قبلاً به اندازه کافی مورد تمسخر و بدگویی قرار گرفته است! هولمز به خاطر چهار اتهام کلاه‌برداری که به آنها محکوم شده، با 20 سال زندان مواجه است.

گزارش ها حاکی از آن است که الیزابت هولمز، بنیان‌گذار ترانوس که یک استارتاپ پزشکی شکست‌خورده است، در انتظار صدور حکم در هفته آینده، حالا درخواست داده که 18 ماهه در حبس خانگی باشد.

یک پرونده 82 صفحه‌ای که توسط آسوشیتدپرس و بلومبرگ مشاهده شده، نشان می‌دهد که او خواستار یک حکم ملایم در حبس خانگی شده که همراه با بیش از 130 نامه از دوستان، خانواده، سرمایه‌گذاران ترانوس و کارمندان سابق هولمز به دادگاه ارسال شده است. به گفته وکلای او، این نامه همان تصویر الیزابت هولمز واقعی است.

وکلای هولمز که موکل‌شان در ماه ژانویه به اتهامات متعدد کلاه‌برداری محکوم شد، به قاضی ناحیه‌ای ایالات متحده گفته‌اند که فرستادن او به زندان غیرضروری است، زیرا با پوشش رسانه‌ای شدید که او را به یک کاریکاتور مورد تمسخر و توهین تبدیل کرده بود، او به اندازه کافی مجازات شده است.

هولمز پس از انصراف از دانشگاه استنفورد در 19 سالگی به شهرت رسید و یک شرکت استارتاپی مرتبط با سلامت خون را به نام ترانوس تأسیس کرد که زمانی 9 میلیارد دلار ارزش داشت. ترانوس پس از شروع بررسی گزارش‌های مربوط به «نادرستی‌های عمده» در آزمایش‌هایش توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد بررسی و تحت تعقیب قرار گرفت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/l5yk
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.