دریافت ویزای رایگان فرودگاه قطر به فلایتیو اضافه شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فلایتیو برای تسهیل فرایند دریافت ویزای فرودگاهی قطر برای مشتریان خود، امکان رزرو و خرید هتل‌های موجود در «دیسکاور قطر» را به سایتش اضافه کرده است.

طبق قوانین قطر، از ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ (۲۵ فروردین ۱۴۰۱) مسافران ایرانی در صورت سفر به قطر با ویزای فرودگاهی، باید قبل از سفر با مراجعه به وب‌سایت «Discover Qatar» با کارت اعتباری (Credit Card)  اقدام به رزرو هتل کنند.

فلایتیو با اضافه کردن هتل‌های «دیسکاوری قطر» با قیمت ریالی به سایت خود، کار را برای کاربران آسان کرده و دیگر نیازی به تماس تلفنی برای استعلام قیمت نیست. مسافر می‌تواند روی سایت فلایتیو ، قیمت‌ها را به ریال مشاهده کرده، هتل‌ها را با هم مقایسه و با توجه به لوکیشن‌ و بودجه مورد نظر هتل خود را رزرو کند.

به گزارش روابط عمومی فلایتیو، پیش از این مسافران قطر برای استعلام قیمت و رزرو هتل‌های دیسکاور قطر که الزام دریافت ویزای فرودگاهی است، مجبور به پرداخت مبلغ اضافه‌ای به آژانس‌ها یا شرکت‌ها بودند یا ساعت‌ها پشت تلفن برای استعلام معطل می‌شدند.

به گفته‌ آزاده محلی، مدیر فنی بخش هتل فلایتیو پس از ایجاد این امکان روی سایت، یعنی در بازه‌ چهارروزه، اقدام برای سفر به قطر ۱۱برابر شده است. او در ادامه با تأکید بر اینکه دیگر نیازی نیست تا مسافر مراحل اضافی طی کند، گفت: «در حال حاضر با توجه به امکانی که فلایتیو برای مسافران خود فراهم کرده،‌ دیگر نیاز نیست مسافران مانند گذشته مراحل سنتی و زمان‌بری را طی کنند، حتی به قدر یک تماس تلفنی برای استعلام قیمت. آنها می‌توانند به صورت عادی از سایت فلایتیو بلیت هواپیمای قطر و هتل خود را به‌صورت آنلاین خریده و مبلغ را به‌صورت ریالی پرداخت کنند و در تاریخ مورد نظر به راحتی به سفر بروند.»

محلی در ادامه توضیح داد: «پس از تأیید رزرو هتل قطر ، «واچر فلایتیو» و «تأیید دیسکاور قطر» برای مسافر صادر می‌شود که هنگام ورود به فرودگاه قطر با ارائه واچر ویزای رایگان 14روزه خود را دریافت خواهد کرد. یکی از نکته‌های مهمی که باید همه مسافران در نظر داشته باشند این است که دریافت کد تأیید دیسکاور قطر برای اقامت زیر دو شب امکان‌پذیر نیست. همچنین با توجه به بالاترین بازه اعتبار ویزای فرودگاهی که 30روزه است، امکان خرید بلیت، هتل و دریافت ویزای قطر بیش از این مدت وجود ندارد.»

 براساس آنچه فلایتیو اعلام کرده ویزای رایگان فرودگاهی فقط با اعتبار ۱۴روزه صادر می‌شود. در صورت درخواست ویزای ۳۰روزه مسافران ملزم به پرداخت مبلغ ۱۰۰ ریال قطر در فرودگاه خواهند بود.

روزانه حدوداً بین سه تا پنج هزار ویزا برای ملیت ایرانی به مقصد امارات صادر می‌شود که این نشان‌دهنده‌ گستردگی سهم این بازار است. به نظر می‌رسد دولت قطر با توجه به اقداماتی که انجام داده، سهم گردشگری بزرگی از بازار امارات را از آن خود کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bsev
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.