کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در ادامه بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس / الزام ثبت شماره همراه برای افراد بالای 18 سال حذف شد

ثبت شماره تلفن برای تمامی افراد حقیقی بالای 18 سال در مجلس لغو شد. این قانون با محوریت مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی در مجلس طرح شده بود.

صبح روز دوشنبه ۱۵ آبان در جلسه علنی مجلس و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، با حذف تبصره ۳ بند الحاقی ۱ ماده ۵ لایحه موافقت کردند.

در تبصره ۳ بند الحاقی ۱ ماده ۵ لایحه آمده بود که به منظور اجرای ماده (۱۰) قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، سازمان ثبت احوال کشور مکلف است امکان ثبت برخط و به‌روزرسانی یک شماره تلفن همراه برای تمامی اشخاص حقیقی که به سن قانونی رسیده‌اند را با لحاظ کلیه الزامات امنیتی روی پایگاه فراهم کند و از این پس، شماره تلفن همراه قانونی هر شخص برای کلیه خدمات دولتی و عمومی، شماره ثبت‌شده در پایگاه مذکور باشد و سازمان ثبت احوال باید از طریق تبادل اطلاعات و برقراری خدمات الکترونیکی نسبت به ارائه شماره‌ها به تمامی دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‌ها و شرکت‌های دولتی اقدام کند.

برنامه هفتم توسعه یک برنامه پنج‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که بناست از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷ اجرا شود. این برنامه در قالب یک لایحه تدوین شده و شامل ۲۲ فصل و هفت بخش مختلف است که بخش‌های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، اداری، حقوقی و قضایی را شامل می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/d39e
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.