کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در جست‌و‌جوی کار

تأثیر تغییر هزینه‌ها بر کاهش مشاغل

چندی پیش پلتون اینتراکتیو از چهارمین دور اخراج خود در سال جاری خبر داد و گفت ۵۰۰ شغل دیگر را کاهش می‌دهد و شش ماه به خود فرصت می‌دهد تا ثابت کند می‌تواند به‌عنوان یک شرکت مستقل دوام بیاورد.

بر اساس گزارش‌ها، کاهش مشاغل در سپتامبر نسبت به آگوست ۴۶ درصد و نسبت به سپتامبر ۲۰۲۱، ۶۸ درصد افزایش یافته است. آنچه بدیهی به نظر می‌رسد، این است که شکاف در بازار کار ظاهر شده و روند استخدام در حال کند شدن است. اگرچه بسیاری از شرکت‌ها هنوز در حال کار کردن بر برنامه‌های استخدام خود برای فصل تعطیلات هستند، اما خرده‌فروشان تا سپتامبر امسال ۱۱ درصد از کارگران خود را کاهش داده‌اند. طبق گزارش چلنجر، اخراج‌ها در بخش فناوری در ۹ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش یافته است.

طبق این گزارش، استخدام در ماه سپتامبر کمترین میزان از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است. آمازون با وجود برنامه‌ریزی برای استخدام کارگران فصلی، استخدام در کسب‌و‌کار خرده‌فروشی خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف کرده است. والمارت نیز در حال حذف حدود 200 شغل شرکتی در بخش‌های مختلف به‌عنوان بخشی از بازسازی است.

والمارت همچنین 40 هزار کارگر فصلی و رانندگان کامیون تمام‌وقت و همکاران مراقبت از مشتری را قبل از فصل خرید تعطیلات استخدام می‌کند. این بسیار کمتر از 150 هزار کارگری است که سال گذشته استخدام کرده بود. جنرال الکتریک نیز به دنبال زیان عملیاتی 419 میلیون دلاری در تجارت انرژی‌های تجدیدپذیر خود در سه ماهه دوم، 20 درصد از کارکنان ایالات متحده در عملیات توربین بادی خشکی خود را کاهش می‌دهد که تأثیر تورم را برجسته می‌کند.

وی‌فر هم در ماه آگوست اعلام کرد که 870 شغل، حدود 5 درصد از نیروی کار خود را پس از گزارش ناامیدکننده سه ماهه دوم، هزینه‌های افزایش‌یافته زنجیره تأمین و تقاضای کمتر برای مبلمان خود در مقایسه با سال گذشته، کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8d2k
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.