کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در خانه بمان و داروهایت را بگیر

آمازون سرویس اشتراکی RxPass را راه‌اندازی کرد

آمازون یک سرویس تحویل داروی نسخه‌ای پنج دلاری را برای اعضای پرایم معرفی می‌کند. البته کسانی که از مدیکر، مدیکد یا سایر بیمه‌نامه‌های دولتی برخوردار نیستند، نمی‌توانند از این سرویس استفاده کنند. برای کسانی که به دنبال نسخه‌های کم‌هزینه هستند، گزینه‌های دیگری از جمله GoodRx وجود دارد.

آمازون اخیراً از راه‌اندازی RxPass خبر داده‌است. این سرویس، یک سرویس تحویل نسخه جدید است که برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه مصرف‌کنندگان طراحی شده است. داروخانه آمازون از طریق سرویس اشتراکی به نام RxPass وارد بازار نسخه می‌شود.

اعضای پرایم که چندین نسخه عمومی مصرف می‌کنند، می‌توانند داروهای واجد شرایط را با قیمت پنج دلار در ماه دریافت کنند. داروها به‌صورت رایگان تحویل داده می‌شوند. این سرویس دارای بیش از ۵۰ داروی ژنریک است که ۸۰ بیماری رایج را درمان می‌کند.

اعضای پرایم می‌توانند داروهای نسخه‌ای را در آمازون خریداری کنند، همان‌طور که از یک داروخانه سنتی خرید می‌کنند. برای سفارش داروها نسخه معتبر لازم است و داروساز دارای مجوز، آنها را تجویز می‌کند. داروسازان ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته آماده خدمت هستند و در صورت لزوم با بیمه‌گزاران یا تجویزکنندگان در ارتباط هستند.

هنگامی که اولین سفارش خود را انجام می‌دهید، آمازون مرتباً آن را به آدرس شما تحویل می‌دهد. نسخه‌ها را می‌توان برای ۳۰ تا ۹۰ روز و شش ماه تجویز کرد. هزینه پنج دلاری به عضویت آمازون پرایم اضافه می‌شود. داروخانه آمازون نسخه را انجام می‌دهد و برای پرداخت با ارائه‌دهندگان بیمه کار می‌کند. با این حال، همه اعضای پرایم واجد شرایط دریافت سرویس RxPass نیستند.

علاوه بر این، داروها را نمی‌توان به کالیفرنیا، لوئیزیانا، مریلند، مینه‌سوتا، نیوهمپشایر، پنسیلوانیا، تگزاس و واشنگتن ارسال کرد. اغلب مردم بدون داروهای حیاتی خود می‌روند، زیرا نمی‌توانند آنها را بخرند. مواقع دیگر، مردم برای افزایش عرضه قرص‌ها به نصف کردن آن متوسل می‌شوند.

به‌عنوان مثال، اگر آنها برای ۳۰ روز ذخیره قرص داشته باشند، نصف‌کردن قرص‌ها به عرضه ۶۰ روزه منجر می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا در هزینه خود صرفه‌جویی کنند. این استراتژی معمولاً برای سلامتی شما خوب نیست، زیرا پزشک دُز خاصی را برای شما تجویز می‌کند. RxPass به مردم این امکان را می‌دهد که داروهای خود را به‌راحتی و با قیمت مقرون‌به‌صرفه و به طور منظم دریافت کنند.

این اولین قدم آمازون در مراقبت‌های بهداشتی نیست. این شرکت با برنامه آمازون‌کر خود در سال ۲۰۱۹ وارد حوزه مراقبت‌های بهداشتی شد. این سرویس را به‌عنوان یک برنامه آزمایشی برای کارمندان ساکن در دفتر مرکزی و اطراف شرکت در سیاتل آغاز کرد. این سرویس خدمات بهداشتی از راه دور را برای مشاوره و بازدیدهای مراقبت فوری ارائه می‌دهد. همچنین برای خدمات جزئی مراقبت‌های بهداشتی با هزینه اندک ویزیت‌های خانگی عرضه می‌کند.

آمازون‌کر به تمام ۵۰ ایالت گسترش یافت. با این حال، این برنامه در نهایت تعطیل شد. نیل لیندزی، معاون ارشد بخش گفت که آمازون‌کر نمی‌تواند مراقبت جامعی را که آمازون به دنبال ارائه آن به کارمندان خود است، ارائه دهد، چه رسد به اینکه نیازهای مشتریان سازمانی را که می‌خواهد برای خدمات ثبت‌نام کند، برآورده سازد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wx38
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.