کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جذب سرمایه زیتی

کسب‌و‌کاری برای مدیریت زنجیره تأمین موادغذایی رستوران‌ها

«زیتی» به دنبال جذب سرمایه و تأمین مالی است تا رستوران‌ها بتوانند زنجیره تامین مواد غذایی خود را مدیریت کنند.
در یک رستوران مستقل کنترل هزینه‌های زنجیره تأمین مواد غذایی یک چالش همیشگی برای مالکان است و فهرست بلندبالایی از استارتاپ‌ها مانند «مارجین‌اج»، «وان‌اُردر»، «تاچ‌بریستو»، «پرسی‌تیست»، «کانورس‌نو»، «فودو» و «اونر دات‌کام» وجود دارند که راه‌حل‌هایی برای این چالش ارائه داده‌اند.

دانته دی سیکو، یکی از بنیان‌گذاران زیتی، با این مشکل از دیدگاهی منحصربه‌فرد به‌عنوان یک رستوران‌دار مواجه است. او در فاصله سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ و در دوران رکود اقتصادی ناچار شد یک مکان جدید برای رستوران خانوادگی‌شان باز کند و همه تأمین‌کنندگان مواد غذایی را در محل قرار داد. در آن زمان بود که متوجه شد کنترل این فرایند به فناوری نیاز دارد.

خوشبختانه او کمی در مورد این موضوع اطلاعات داشت. مدیر اجرایی اسنپ که رشد درآمد بین‌المللی شرکت را رهبری می‌کند، از این دانش استفاده کرد و با ارک بنز، یکی از بنیان‌گذاران بازار املاک CREXi همکاری کرد تا زیتی را توسعه دهد و رستوران‌های مستقل بزرگ را در شرایطی برابر، از نظر فناوری زنجیره تأمین قرار دهد.

آنچه به دست آمد، یک پلتفرم نرم‌افزار پرداخت بود که تراکنش بین رستوران‌ها و تأمین‌کنندگان مواد غذایی را از طریق پرداخت، مقایسه قیمت و ابزارهای کشف فروشنده ساده می‌کند. او به تک‌کرانچ می‌گوید: «بهینه‌سازی قیمت نهایی موادغذایی در آینده کسب‌و‌کار رستوران تأثیرگذار است.

بسیاری از فناوری‌های نوظهور بر سفارش‌دهی و مدیریت موجودی متمرکز شده‌اند، اما چیزی که به‌شدت کم است، هوش تجاری واقعی برای کمک به رستوران‌ها در تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر خرید است. این بخش بزرگی از مأموریت ماست.»

زیتی در مارس ۲۰۲۲ پس از دریافت چهار میلیون دلار سرمایه اولیه در اواخر سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/k1md
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.