کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در روز دوم و سوم رویداد فین‌تک سرج چه گذشت؟ / فین‌تک؛ کاتالیزور دگرگونی مالی

گردهمایی اکوسیستم جهانی فین‌تک در بندر دوبی که از 15 اکتبر آغاز شده و بازیگران منطقه‌ای و جهانی صنعت فین‌تک را دور هم جمع کرده بود، امروز 18 اکتبر به پایان می‌رسد.

 اجلاس بانکداری دیجیتال و امور مالی این رویداد توانست تأثیرگذارترین رهبران صنعت فین‌تک جهان ازجمله رهبران «مسترکارت»، «کی‌ام‌پی‌جی»، «فین‌تی‌ایکس»، «ان‌بی‌دی امارات» و… را گرد هم آورد.

در روز دوم فین‌تک سرج، «امنا اجمل»، معاون اجرایی مسترکارت میزبان جلسه‌ای در مورد آینده فین‌تک بود. او در این جلسه خواستار محوریت قرار دادن آموزش در مورد فین‌تک شد. او نشان داد که چگونه سفر تاریخی مالی از بازارهای باستانی آغاز شده و اکنون از اجتماعات فیزیکی به پلتفرم‌های آنلاین امروزی رسیده است. به گفته اجمل، در آینده بازارها به اکوسیستم‌های اپلیکیشنی تبدیل می‌شوند. اپلیکیشن‌های «الان بخر بعداً پرداخت کن» گسترش یافته‌اند و این گسترش ریشه در رکود بزرگ و طریقه انطباق آن در دنیای امروز دارد.

 او همچنین در مورد ظهور شخصی‌سازی به‌عنوان یک روند محوری گفت و به تشابهاتی بین مونوگرام‌های باستانی و نمونه‌های معاصر مانند استارباکس اشاره کرد که تکامل آن با کمک فناوری شکل گرفته است.


ایجاد چشم‌انداز فین‌تک چندوجهی برای آینده


 در ادامه مدیرعامل فین‌تی‌ایکس، احمد العودی در یک سخنرانی با عنوان «تحول مالی کاتالیزور: ایجاد چشم‌انداز فین‌تک چندوجهی برای آینده» گفت: «همان شرکت‌هایی که معدن طلا تصور می‌شوند، با عملیات روزانه و اهداف مالی درگیر هستند. قدرت این شرکت‌ها در مدل‌های واضح، روابط گسترده و پایگاه مشتریان بزرگ نهفته است. تبدیل چالش‌ها به نوآوری مستلزم تغییر DNA شرکت است. استارتاپ‌های زیرک و نوآور باید با فرهنگ و زبان شرکت‌ها هماهنگ باشند. مدل‌های همکاری، از خرید تا سرمایه‌گذاری مشترک، نشان‌دهنده هم‌افزایی مورد نیاز هستند. این سفر جمعی و ادغام ثبات شرکت با پویایی استارتاپ، رشد و موفقیت بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد.»


 سوپر‌ اپ‌ها و فرصت‌هایی که به ارمغان می‌آورند


در روز سوم، امور مالی تعبیه‌شده موضوع اصلی گفت‌وگوها بود که ادغام راه‌حل‌های فین‌تکی را در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سایر فرآیندهای تجاری مؤسسات مالی بررسی می‌کرد. مدیحه ستار، رئیس استراتژی و تحول در کریم؛ کارتیک تانجا، معاون اجرایی و رئیس بخش پرداخت در مشرق و محمد نانا، معاون امور فین‌تک مسترکارت در مورد قدرت سوپر اپ‌ها، فرصت‌هایی که به ارمغان می‌آورند و اینکه چرا منطقه خاورمیانه در این حوزه پیشتاز است، صحبت کردند.

 محمد نانا در این اجلاس با عنوان «رشد فوق‌العاده تحول پرداخت‌ها در بازار منا: ایجاد لایه‌هایی جدید از تجربه مشتری راحت و شخصی‌سازی‌شده و تضمین وفاداری» گفت: «در حال حاضر بازیگران بسیاری در اکوسیستم مالی وجود دارند. ما تبدیل به یک کسب‌وکار چندبخشی شده‌ایم که بر شرکت‌های مخابراتی، فین‌تک‌ها، خرده‌فروشان و دولت‌ها تمرکز دارد. ما سعی می‌کنیم در سفر مالی کنار آنها باشیم و ببینیم که چه چیزی را می‌توان از طریق ای‌پی‌آی در دنیای آنها جا داد. ما به دنیای اول ای‌پی‌آی تبدیل شده‌ایم و اگر می‌خواهید بدانید به کجا می‌رویم، می‌توانید به چت جی‌پی‌تی نگاه کنید. ما در مسترکارت همه داده‌ها را در شبکه‌مان مشاهده می‌کنیم و می‌توانیم یک پایگاه داده جی‌پی‌تی تراکنش ایجاد کنیم که قدرت و نوآوری لازم را برای ایجاد تجربیات شخصی‌سازی‌شده فراهم می‌کند. وام دادن، به‌ویژه در بازارهای نوظهور، موضوع بسیار پیچیده‌ای است زیرا بسیاری از مردم به آن دسترسی ندارند. از طریق تراکنش جی‌پی‌تی و با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم این الگوریتم‌ها را ایجاد کنیم.»


مشارکت فین‌تک‌ها و بانک‌ها برای تقویت رشد کارآفرینی


 فین‌تک سرج همچنین به برجسته کردن پتانسیل دگرگون‌کننده فین‌تک به تأمین مالی کسب‌وکارهای کوچک و گذر از چالش دسترسی محدود به منابع مالی و سواد مالی دیجیتال کمک کرده است. سخنرانان برجسته‌ای هم از کی‌ام‌پی ‌جی امارات متحده، پی‌موب، مونز، مسترکارت و ان‌بی‌دی امارات در سخنرانی دیگری با موضوع «مشارکت بین فین‌تک‌ها و بانک‌ها برای تقویت رشد کارآفرینی و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط» شرکت داشتند. در مورد این موضوع، روهیت گارگ، رئیس گروه بانکداری تجاری ان‌بی‌دی امارات گفت: «تأمین مالی همچنان یک چالش کلیدی برای شرکت‌های کوچک و متوسط است، خواه در مرحله شروع، رشد یا توسعه باشند. افزایش دسترسی به بانکداری برای استارتاپ‌ها یک نیاز فوری است. این دسترسی باید فراتر از افتتاح حساب بانکی باشد و استارتاپ‌ها باید به شرکای تجاری بانک‌ها تبدیل شوند و از آنها در هر مرحله‌ای پشتیبانی کنند. دیجیتالی‌سازی می‌تواند این دسترسی را تسهیل کند. بدین ترتیب کسب‌وکارها می‌توانند از مزایای اکوسیستم بهره‌مند شوند.»

 از دیگر اتفاقاتی که در فین‌تک سرج افتاد امضای یک توافق همکاری بین موزن، یک نیروگاه هوش مصنوعی منطقه‌ای و پیشرو در فناوری‌های هوش مصنوعی سازمانی با آسترا تک، یک شرکت فناوری پیشگام در امارات متحده عربی است. هدف از این کار تقویت توانایی برای مقابله با چالش‌های منحصربه‌فرد انطباق در بازارهای محلی و جهانی، بهبود چشم‌انداز کلی انطباق، ترویج افزایش ایمنی و شفافیت در عملیات مالی است.

فین‌تک سرج با بیش از ۱۰۰ غرفه‌دار، ۱۶۰ سخنران و ۱۰۰۰ سرمایه‌گذار، پلتفرمی پیشرو برای اکوسیستم جهانی فین‌تک است. حامیان مالی فین‌تک سرج ۲۰۲۳ سازمان‌های پیشرو در این صنعت مانند مسترکارت، امارات ان‌بی‌دی، جیدیاتکنولوژی، فاینکس و فوروس اینوست بودند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lqxy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.