کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دسترسی به اینترنت بدون فیلتر برای اعضای اتحادیه فناوران رایانه فراهم می‌شود

دارندگان پروانه کسب از این اتحادیه با داشتن آی‌پی ثابت یا Static IP امکان دریافت اینترنت بدون فیلتر را خواهند داشت.

دارندگان پروانه کسب از اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر استفاده کنند. اتحادیه فناوران تهران با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرده که به دنبال نامه‌نگاری و مذاکرات متعدد اتحادیه با متولیان حوزه اینترنت، پس از دو ماه از اختلال در عملکرد پلتفرم‌ها و کاهش سرعت به‌واسطه استفاده از فیلترشکن، دارندگان پروانه کسب از این اتحادیه می‌توانند از سرویس‌ها و پلتفرم‌ها بدون فیلتر استفاده کنند.

در نهایت هم این اتحادیه در کانال تلگرامی خود فرمی منتشر کرده تا اعضای اتحادیه، با پر کردن آن و اعلام اطلاعات خود بتوانند اینترنت بدون فیلتر بگیرند.

محمدرضا فرجی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفت‌وگو با «کارنگ» اعلام می‌کند نمی‌تواند نام سازمان یا ارگانی را که با آنها وارد مذاکره شده‌اند اعلام کند، اما دارندگان پروانه کسب از این اتحادیه با داشتن آی‌پی ثابت یا Static IP امکان دریافت اینترنت بدون فیلتر را خواهند داشت.

او در مورد جزئیات این اتفاق به کارنگ گفت: «کسب‌وکارهای صنف فناوران، بدون اینترنت امکان پیش بردن کار خود را ندارند؛ بنابراین با انجام مذاکره‌های مختلف با مسئولان مربوطه تنها به شرطی که این کسب‌وکارها Static IP داشته باشند یعنی آی‌پی قابل رصد، این امکان را خواهند داشت که از سرویس‌ها و پلتفرم‌های فیلترشده بدون فیلتر استفاده کنند.»

او در پاسخ به اینکه این اتفاق تبعض‌آمیز و در راستای اینترنت طبقاتی نیست، توضیح داد: «کاری که انجام داده‌ایم ربطی به اینترنت طبقاتی ندارد و تبعیض‌آمیز هم نیست. مگر همین الان که برخی خبرنگاران اینترنت بدون فیلتر دریافت می‌کنند کسی به آنها خرده می‌گیرد؟ این صنف نیاز به اینترنت دارد و بدون اینترنت نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد.»

آن‌طور که فرجی می‌گوید در فاز نخست و به‌صورت پایلوت، اینترنت بدون فیلتر در اختیار صنف فناوران قرار می‌گیرد و در گام بعدی آنها می‌خواهند از طریق اتاق اصناف شرایط دسترسی به اینترنت بدون فیلتر را برای صنوف دیگر هم فراهم کنند. 

فرجی در پاسخ به این پرسش که تا چه زمانی اعضای این اتحادیه می‌توانند درخواست خود را برای دریافت اینترنت بدون فیلتر ارسال کنند، اعلام کرد که در این زمینه محدودیت زمانی وجود ندارد، اما بهتر است تا هفته دیگر درخواست‌ها برای ما ارسال شود تا آنها هم از طریق یک فایل اکسل این درخواست‌ها را برای دادسرای فضای مجازی کشور ارسال کنند تا دستور باز شدن اینترنت برای درخواست‌کنندگان صادر شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/zzwh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.