کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

حمایت ۶۰ میلیون یورویی پورشه از کاستوم‌سلز

استارتاپی که در راستای مقابله با انتشار کربن توسط صنعت هوانوردی، می‌خواهد
روی هواپیماهای برقی تمرکز کند.

در حال حاضر بیش از دو درصد از کربن در جهان توسط صنعت هوانوردی منتشر می‌شود، اما شرکت کاستوم‌سلز، توسعه‌دهنده ذخیره‌ساز انرژی و باتری‌ به مقابله با این وضعیت برخاسته است. لازم به ذکر است که کاستوم‌سلز یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فرانهوفر گزلشافت است. کاستوم‌سلز قصد دارد به سمت تولید باتری برای صنعت هواپیمایی حرکت کند و از انتشار کربن توسط این صنعت بکاهد.

کاستوم‌سلز موفق شده در راستای محقق‌ساختن اهدافش ۶۰ میلیون یورو جذب سرمایه کند. این شرکت قصد دارد از سرمایه خود برای تحقیق‌ و توسعه روی تولید باتری برای صنعت هوانوردی استفاده و از این طریق به بازارهای ایالات متحده و آسیا راه پیدا کند. قابل توجه است که این دور سرمایه‌گذاری که اولین دور جذب سرمایه کاستوم‌سلز هم بود، با رهبری صندوق جهانی و مشارکت برند خودروسازی پورشه، آباکون کپیتال و ویسکوارد ونچرز انجام شد.

در واقع کاستوم‌سلز به‌دنبال هواپیماهای الکتریکی است. بالأخره بعد از خودروهای الکتریکی و سایر وسایل نقلیه زمینی باید نوبت به هواپیماهای الکتریکی هم برسد. باید یک روزی با آن اگزوزهای غول‌پیکر و پرسروصدای هواپیماها هم خداحافظی کنیم.

به لطف کاستوم‌سلز دور نیست روزی که برای تأمین سوخت هواپیماها بیشتر از بنزین، از برق باتری‌ها کمک گرفته شود. به نظر می‌رسد این شرکت برای اطمینان از کیفیت محصول خود در حال همکاری با برندهای پیشرو هواپیمایی است و قصد دارد هر چیزی را که مسئول انتشار این دو درصد کربن است، از کره خاکی محو کند.

«درک آبندروث»، مدیرعامل کاستوم‌سلز اظهار می‌دارد: «هدف ما ایجاد یک بخش منحصربه‌فرد و جدید در بازار بین‌المللی سلول‌های باتری است. در این بخش باتری‌هایی تولید خواهند شد که مطابق با نیازهای روز مشتریان صنعت هوانوردی هستند. ما قصد داریم این دستاورد را که کمک بزرگی به چالش کربن‌زدایی در جهان می‌کند، با دیگران به اشتراک بگذاریم.»

همان‌طور که می‌دانید، صندوق جهانی تنها روی فناوری‌های حوزه آب‌وهوا که بتوانند در حذف ۱۰۰ میلیون تن کربن از جو تا سال ۲۰۴۰ مؤثر باشند، سرمایه‌گذاری می‌کند. طبق محاسبات این صندوق، باتری‌های کاستوم‌سلز می‌توانند نقش بسزایی در کاهش انتشار کربن در صنعت هوانوردی داشته باشند.

چنانچه «داریا ساهاروو»، از مدیران صندوق جهانی می‌گوید: «صنعت هوانوردی مسئول بیش از دو درصد از انتشار کربن در جهان است. مقابله با این مسئله، نبرد بزرگی است که در عین ‌حال پاداش بزرگی هم دارد. ما بسیار خوشحال و هیجان‌زده‌ایم که در این راه همراه کاستوم‌سلز باشیم و از این شرکت در راستای نوآوری‌اش حمایت کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g9gb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.