کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

دفاتر دیجی‌کالا رفع پلمب شد / آغاز دوباره بعد از دو هفته بلاتکلیفی

بعدازظهر امروز، ۱۲ مردادماه، پس از گذشت حدود دو هفته از پلمب‌شدن دفاتر دیجی‌کالا، هر دو دفتر رفع پلمب شدند.

 حدود دو هفته پیش (اول مردادماه) بود که دو دفتر اداری دیجی‌کالا در تهران توسط اماکن فراجا پلمب شدند. امروز بعدازظهر اما این دفاتر بازگشایی شده و مشکل این فروشگاه اینترنتی برطرف شده است.

پیش از این روز یازدهم مرداد‌ماه دیجی‌کالا بیانیه‌ای در ارتباط با پلمب دفاتر خود منتشر کرده بود. این بیانیه پس از چند ساعت از روی سایت دیجی‌کالا برداشته شد، اما این پلتفرم بیانیه منتشرشده را در پست اینستاگرامی خود منتشر کرد.

پیش از این رئیس‌جمهور در نشست هیئت دولت اعلام کرده بود شیوه برخورد با پلتفرم‌ها به صورت کنونی درست نیست. وزیر ارتباطات نیز در حاشیه نشست هیئت دولت در روز 11 مرداد در تأیید صحبت‌های رئیس‌جمهور برخورد با کلیت یک پلتفرم را به دلیل تخلف برخی کارمندان نادرست خوانده بود.

بسیاری از فعالان اقتصاد دیجیتال از جمله حسین اسلامی، رئیس نصر تهران برخوردهای قهری شدید با ماهیت پلتفرم‌ها را محکوم کرده بودند.

گفتنی است طی روزهای اخیر برخی دیگر از پلتفرم‌ها همچون طاقچه و ازکی نیز مجوز فعالیت‌شان تعلیق شده بود. پلتفرم کتاب آنلاین طاقچه با پادرمیانی زارع‌پور، وزیر ارتباطات رفع فیلتر شد. کمی پیش‌تر هم ازکی بعد از دو روز تعلیق مجوز به حالت عادی خود بازگشته بود.

با وجود همه موانعی که برای کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال ایجاد شده، مسئولان امیدوارند که اقتصاد دیجیتال ایران توسعه پیدا کند. برخی از منتقدین شرایط فعلی اما برخورد با پلتفرم‌ها را از منظر اجتماعی درست نمی‌دانند و معتقد هستند این روند منجر به افزایش مهاجرت نخبگان می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/o2gu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.