کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رئیس سابق SEC؛ مدافع امروز رمزارزها!

دشمن سرسخت رمزارزها در آمریکا حالا مشاور شرکت‌های این حوزه شده است

جی کلایتون، رئیس سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) پس از پیوستن به هیئت مشاوران دو شرکت کریپتویی؛ فایربلاک و مدیریت دارایی دیجیتال وان ریور، آن ‌هم ماه‌ها پس از اتهام‌زدن به ریپل و دو بنیان‌گذار آن دوباره در کانون توجه علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

رئیس سابق SEC گفته وقتی در دسامبر 2020 سمت دولتی خود را ترک کرده، انتظار نداشته در شرکت‌های حوزه دارایی‌های دیجیتال سمتی داشته باشد.

او گفته که موافقت کرده به این شرکت‌ها مشاوره دهد؛ زیرا پس از صحبت با بنیان‌گذاران آنها تحت تأثیر درک و رویکرد آنها نسبت به نوسازی زیرساخت‌های مالی قرار گرفته است.

اقدام SEC علیه ریپل و «برد گارلینگ هاوس»، مدیرعامل‌ آن، باعث افت شدید این ارز دیجیتال شد. کاری که کلایتون زمانی که یک مدیر دولتی بود علیه ریپل کرد، همچنین باعث خشم بسیاری از حامیان این رمزارز شد. آنها تأکید داشتند کلایتون در این ماجرا سوگیرانه تصمیم‌گیری کرده است.

کلایتون تنها مدیر دولتی آمریکایی نیست که پس از ترک دولت وارد صنعت رمزارزها شده است.

این روزها مدیران دیگری هم که قبلاً لباس دولت بر تن داشته‌اند، وارد شرکت‌های حوزه رمزارز شده‌اند. از جمله «برایان بروکس»، سرپرست سابق واحد پول ایالات متحده که پس از مدتی کار در دفتر آمریکای بایننس در دسامبر 2021 به هیئت‌مدیره وویجر دیجیتال پیوست.

نکته جالب این است که دشمن سرسخت سابق رمزارزها حالا به مدافع آنها تبدیل شده است. رئیس سابق SEC در دسامبر 2021، در یک مقاله برای وال‌استریت ژورنال نوشت که آینده آمریکا به بلاکچین بستگی دارد و زمان در خصوص ایالات متحده برای پذیرش این فناوری یک متغیر حیاتی است؛ مقاله‌ای که با واکنش تند مدیرعامل ریپل مواجه شد.

برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل این شرکت، در توییتی درباره این مقاله نوشت: «آقای کلایتون در زمان حضور در SEC صنعت کریپتو را خفه کرد، اما اکنون از دولت می‌خواهد که پذیرش این فناوری را تسهیل کند!»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/homa
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.